5 מיתוסים על חלבון, אבקות חלבון וצריכתם

5 מיתוסים על חלבון, אבקות חלבון וצריכתם

ישנם סוגי חלבון שונים מחלבון הסויה והביצים ועד חלבון מי הגבינה. מה שמעסיק בעיקר את המתאמנים והספורטאים, הן השאלות אודות איכות החלבונים, אופן הצריכה המומלץ והכמות הנדרשת ביום. מבלי ששמים לב, נולדים להם עוד ועוד מיתוסים, הנוצרים בעקבות שמועות שעוברות מפה לאוזן במתכונת של "טלפון שבור".

5 מיתוסים על חלבון, אבקות חלבון וצריכתם

רגע לפני שגם אתם מערבבים את האבקה האיכותית של allin עם הנוזל החביב עליכם, הכירו 5 מיתוסים שונים ושגויים. דעו, כי אבקות החלבון שלנו מגיעות בטעמים שונים ומכילות סוגי חלבון שונים – חלבון מי גבינה וחלבון איזולאט. אז מה אתם יודעים (או חושבים שאתם יודעים) על אבקות החלבון, חטיפי החלבון והצריכה המומלצת שלהם? 

1. "החלבון באבקת החלבון לא משהו"

לא נכון. כידוע, מתאמנים וספורטאים מעוניינים לצרוך חלבון איכותי. צריכה מאוזנת של חלבונים, תורמת בשיקום ובבנייה של השרירים לאחר האימון, אשר לאורכו נוצר הרס של השריר. אבקות חלבון, כמו גם חטיפי חלבון, מבוססים על חלבונים איכותיים, כגון האיזולאט וחלבון מי הגבינה. צריכת שייקים מאבקות חלבון איכותי הינה מועילה וזו הסיבה כי הם נותנים מענה לספורטאים ומתאמנים. לא מדובר על "חלבון שהוא ליד", אלא על הדבר האמיתי.

2. "שייק אבקת חלבון לא נספר בכמות היומית המומלצת"

לא נכון. מדובר על מיתוס נפוץ' בעיקר' בקרב מתאמנים בתחילת דרכם. חשוב לציין זאת ולהבהיר באופן חד-משמעי: החלבון' שבחטיפי החלבון ובאבקות החלבון, צריך וחייב להיות מחושב בצריכה היומית שלכם. לדוגמא: אם מומלץ לכם לצרוך כ- 120 גרם חלבון ביום וחטיף החלבון שלכם מכיל כ- 20 גרם חלבון, נותרו לכם עוד 100 גרם חלבון לצריכה של אותו היום. שימו לב' כי צריכה מופרזת של חלבונים, במידה ואינכם מחשיבים את החלבון מהחטיפים ומהאבקות, איננה מומלצת בשום אופן.

3. "אני סוגר פינה בארוחה אחת עם 120 גרם חלבון"

בשום אופן לא מומלץ לאכול את כמות החלבון היומית המומלצת בפעם אחת. טכנית, ניתן לעשות זאת (תלוי עד כמה אתם יכולים לאכול בארוחה אחת). עם זאת, ההמלצה היא לחלק את הכמות למספר ארוחות (בין 3 ל- 5 מנות ביום). זיכרו, כי לאחר האימון, מומלץ מאוד לצרוך חלבון איכותי, ולנצל את חלון ההזדמנויות שיש לכם. חלוקה למספר מנות ביום חיונית, כאשר ניתן ורצוי לאכול חלבונים בבוקר, בצהריים וגם בערב.

4. "אני שותה שייק חלבון כי זה הופך אותי לחזק ונמרץ באימונים"

חשוב להבין, כי אין כל קשר בין צריכת חלבון במזון, בחטיפים או בשייקים לבין אפקטיביות האימונים. ישנם מתאמנים הסבורים, כי החלבון הוא מעין "זריקת קסם", שהופכת אותם למכונות כל-יכולות. מדוע בכלל צריך חלבון? משום שהוא תורם לשיקום ולבנייה של השרירים לאחר האימונים. בעת שאתם מבצעים אימוני כוח, הרי שהשריר נהרס. על מנת לשקם אותו, אתם זקוקים לחלבונים. אפשר לדמות את החלבונים למזון של השרירים.  הם אלו המזינים את השרירים, משקמים אותם ותורמים להתפתחותם. 

5. "שייק חלבון לא כזה אפקטיבי, אין בו כמות חלבון מספקת"

לא נכון. שייק חלבון כשמו כן הוא מבוסס ומכיל חלבון. מנה מומלצת לשייק הינה כ- 33 גרם והיא מכילה כ- 25.6 גרם חלבון. מדובר על כמות נכבדת לכל הדעות, בטח בעת שמדובר רק על חלק מהצריכה היומית שלכם שמתחלקת למספר ארוחות ביום. אלו מכם שרוצים לצרוך כמות גבוהה יותר, יכולים להכין כמות כפולה וכך השייק יהיה על חשבון ארוחה שלמה. בהקשר זה גם כדאי לציין את חטיפי החלבון, המגיעים במשקל של 50-60 גרם, או 100 גרם בתור תחליף ארוחה.