חומצות אמינו באבקות החלבון לספורטאים

חומצות אמינו באבקות החלבון לספורטאים

חומצות אמינו באבקות חלבון לספורטאיםכ

כספורטאים פעילים או כמתאמנים הפוקדים את חדר הכושר חדשות לבקרים, גם אתם מודעים לחשיבות האדירה שבצריכת חלבון. באימונים אינטנסיבים בהם מפעילים את השרירים בגוף, נוצר מצב של הרס. לטובת בניית מחודשת של השרירי, יש לנצל את חלון ההזדמנויות שלאחר האימון, זאת עם צריכה של כמות נאה של חלבון, בהתאם למשקל גופכם, סוג הפעילות, המין שלכם והמלצת דיאטן הספורט שלכם.

תפריט התזונה שלכם מבוסס על חלבון מהחי כדוגמת דגים, ביצים, בשר בקר וגבינות, אך יש לכם אפשרות להשלים חוסרים גם באמצעות אבקות חלבון מומלצות. אספקת החלבון לגופכם באמצעות אבקות חלבון פשוטה, נגישה וקלה, ואף מאפשרת לכם לשבור את תפריט התזונה הקפדני עם שייק מרענן בטעמים שונים.

חומצות אמינו ואבקות חלבון 

על חומצות האמינו לומדים לראשונה בחטיבת הביניים במסגרת שיעורי הביולוגיה. מה שבעיקר לומדים הוא על החשיבות הגדולה של חומצות אלו ותפקידן: המרכיב הבסיסי והמהותי ביותר של החלבונים בגוף. הגוף הוא לא פחות ממכונה חכמה, המתפקדת בהרמוניה עם שלל איברים, תהליכים וכן גם עם חומצות. חומצות האמינו הן אלו המרכיבות את החלבונים והחלבונים הם אלו התורמים לשלל תהליכים חיוניים בגוף, בין היתר, לבניית השרירים. 

למרות שישנה כמות גדולה של חומצות אמינו (כ- 300 לערך), גוף האדם זקוק רק לחלק מהן – כ- 20 חומצות בלבד. חומצות אמינו באבקות החלבון שצורכים הספורטאים והמתאמנים משמרות את תהליך בניית השריר. לא כולם יודעים זאת, אך מלבד התרומה הישירה לשרירים (וכך גם לתוצאות הניכרות על גופכם), חומצות האמינו משפיעות גם על רמת האנרגיה הכללית. 

אבקות חלבון עם חומצות אמינו – למה אתם צריכים אותן?

לעתים ישנו בלבול בין אבקות חלבון "רגילות" ובין אלו המכילות בתוכן את חומצות האמינו. כאמור, החלבון הוא "התוצר הסופי", בעוד חומצות האמינו הן "חומר הגלם". ניתן למצוא את החומצות בשלל מוצרים שצורכים ספורטאים פעילים ומתאמנים, בין היתר, באבקות החלבון הפופולריות. 

איך חומצות האמינו מסייעות לכם כמתאמנים?

  • ראשית, החומצות הנמצאות באבקות החלבון הן החומצות שהגוף לא יודע לייצר בעצמו, כך שמדובר על "השלמת חוסרים" יעילה. אפשרות נוספת להשלמת החוסרים הינה באמצעות מזון.
  • חומצות האמינו משמרות את רמת האנרגיה, כך שגם לאחר אימון אינטנסיבי, תוכלו לחוש רעננים עם רמות תשישות נמוכות יותר. אבקת חלבון עם חומצות האמינו מומלצת לא רק למתאמנים, שעוסקים בפיתוח גוף, אלא גם למתאמנים בריצה וספורט אירובי.
  • חומצות האמינו (כמו החלבונים), מסייעות בתהליך בניית השרירים. כידוע, לאורך האימונים מתבצע הרס של השריר (תהליך טבעי לחלוטין), ונוכחות החומצה באבקות החלבון מסייעת מצד אחד בהתפתחות שרירים ומצד שני בשיקום השרירים שנהרסו.

חומצות האמינו מחולקות ל- 3 קבוצות שונות

  • חומצות אמינו חיוניות (הגוף לא יודע לייצר אותן)
  • חומצות אמינו לא חיוניות (הגוף מייצר אותן)
  • חומצות אמינו חצי חיוניות (הגוף יודע לייצר, אך לא אחת ישנו חוסר בהן)

אבקות החלבון, המכילות את חומצות האמינו כוללות את חומצות האמינו החיוניות – אלו שהגוף לא יודע לייצר אותן. חשוב לדעת, כי ניתן לסייע לגוף בצריכתן עם תזונה מאוזנת וגדושה בחלבון – מבשר ועד קטניות (למתאמנים שדבקים באורח החיים הצמחוני והטבעוני). 

רגע לפני רכישת אבקת החלבון: התייעצו עם תזונאי הספורט שלכם

כל החלטה תזונתית שאתם מקבלים, צריכה (או לכל הפחות ראויה) להיות מאושרת על ידי תזונאי הספורט שלכם. המון פעמים נדמה לכם שאתם יכולים לקבל את ההחלטה הטובה ביותר בעבורכם לגמרי לבד. עם זאת, תזונאי ספורט יכול לבנות בעבורכם תפריט מאוזן ובריא, שיספק לגופכם את כל הנדרש.