ג'ל אנרגיה לרצים – שימושים ויתרונות בולטים

ג'ל אנרגיה לרצים - שימושים ויתרונות בולטים

ג'ל אנרגיה לרצים – שימושים ויתרונות בולטים

מה אתם צריכים בעיקר בכדי להצליח באימונים ובתחרויות? אנרגיה כמובן. כאלו המתאמנים באימוני ריצה או כאצנים מקצועיים, שלוקחים חלק בתחרויות, חשוב לכם לשמור לאורך כל המסלול על אנרגיה גבוהה. כידוע, את האנרגיה ניתן לחדש באמצעות צריכת מזון, אך היא איננה אפשרית (או מומלצת) בשיאו של האימון. לשמחתכם, מוצר כמו ג'ל האנרגיה מספק לכם את האנרגיה הנדרשת בתוך שניות ספורות.

 אנרגיה לרצים - שימושים ויתרונות בולטים

ניתן לראות מתאמנים באימוני כוח, שחיינים ואצנים, ששולפים את הג'ל תוך כדי האימון, אוכלים בכמה שניות וממשיכים הלאה. הג'ל נותן בוסט של אנרגיה זמינה, שהיא כל מה שאתם צריכים על מנת לשמור על חיוניות ואנרגיה גבוהה לטובת ביצועים מרשימים.

 

באיזה שלב כדאי לצרוך את ג'ל האנרגיה?

 

שאלה מצוינת. במידה ואתם מתאמנים באימון שגרתי (וקצר יחסית), בחדר הכושר, הרי שאין סיבה לצרוך ג'ל אנרגיה. מוצר שכזה מיועד לספורטאים, אשר אופי הפעילות שלהם דורש מאמץ, שמירה על אנרגיה גבוהה לאורך כל הפעילות וכל עוד מדובר על אימון ארוך. 

 

מתי כדאי לצרוך את הג'ל?

 

  • לפני אימון ארוך (במידה וצפוי לכם אימון של מעל לשעה)
  • במהלך האימון – כעבור 50 דקות של פעילות 
  • בפעילות של שעתיים לדוגמא, ניתן לצרוך את הג'ל פעמיים

"הבנתי שג'ל האנרגיה מיועד בעיקר לתחרויות. זה נכון?"

 

לא. צריכת הג'ל מאפשרת לשמור על ביצועים טובים גם לאורך האימונים שלכם. כידוע, האנרגיה איתה אתם מתחילים את האימון היא מעין מיכל דלק. ככל שאתם מתקדמים יותר באימון ומתאמצים יותר, כך אתם מבזבזים יותר דלק (אנרגיה). ג'ל האנרגיה מאפשר לכם לצרוך אנרגיה זמינה תוך שניות, כך שהביצועים שלכם לא יפגעו ותוכלו להמשיך את האימון שלכם כמתוכנן.

 

"אילו טעמים יש לג'ל האנרגיה?"

 

אנחנו שמחים להציע את ג'ל האנרגיה בשלושה טעמים שונים: פירות יער, אספרסו וקרמל מלוח. ג'ל האנרגיה מגיע באריזה של כ- 35 גרם, והוא מכיל כ- 100 קלוריות בלבד. האריזה הקטנה מאפשרת לכם לאחסן את הג'ל בכיס המכנס או החולצה ולשלוף אותו בשיאה של הפעילות הגופנית שלכם. ג'ל האנרגיה אינו מכיל קפאין והוא נטול גלוטן, כך שהוא מתאים גם לרצים, הסובלים מצליאק. 

 

צריכת ג'ל האנרגיה ותזונאית ספורט

 

ג'ל האנרגיה אמנם מתאים לכל המתאמנים באימוני ריצה, אך לכל מתאמן מומלצת צריכה מעט שונה. ההמלצה הינה לצרוך את הג'ל כ- 50 דקות לאחר האימון, או בתחילתו. עם זאת, כל מתאמן משקיע מאמץ אחר וכל מתאמן גם רץ בקצב שונה. ייעוץ מתזונאית הספורט יכול לסייע לכם רבות, שכן היא תוכל לשקף בפניכם מהו פרק הזמן המומלץ לצרוך בו את הג'ל בהתאם לביצועים ולמאפיינים האישיים שלכם. 

 

ג'ל אנרגיה ושתיית מים – מה חשוב לדעת?

 

מדובר על מוצר מתוק ומרוכז, שצריכתו יכולה לעורר סימפטומים של בחילה רגעית או כאב בטן. באימון ובטח שבתחרות, הדבר האחרון שתרצו להתמודד עימו הינו תחושות שכאלה. על כן, ההמלצה החד-משמעית הינה לשתות מים, לצרוך את הג'ל ומיד לאחר מכן לשתות שוב. כך, ניתן לטשטש את ריכוז הטעם המתוק ולאפשר לכם עיכול נוח יותר.

 

רגע לפני התחרות – איך נערכים מבחינת ג'ל האנרגיה?

 

לפניכם, טיפים לצריכה מושלמת של ג'ל האנרגיה:

 

  • אל תנסו את הג'ל לראשונה בתחרות. צרכו את הג'ל גם באימונים, הקודמים לתחרות, כך שתוכלו לקבל אינדיקציה איך הגוף שלכם מגיב וכן מהו הטעם החביב עליכם.
  • צריכת ג'ל האנרגיה באימונים מאפשרת לכם לתרגל את שליפתו המהירה מהכיס, פתיחתו ואכילתו, זאת מבלי לפגוע בביצועים או להאט את קצב הריצה.
  • שימו לב, סביר, כי יומלץ לכם לצרוך את הג'ל פעמיים בתחרות (בהתאם לאורך הקטע). לכן, רכשו מספיק אריזות מראש.