יתרונות בריאותיים של חטיפי החלבון

יתרונות בריאותיים של חטיפי החלבון

protein bar

כל עוד לא תבינו את חשיבותה של התזונה שלכם, גם אימונים מבוקר ועד ערב נון-סטופ לא יספיקו בכדי לספק לכם את התוצאות עליהן אתם חולמים. אם מטרת האימונים שלכם היא להתחטב או להעלות במסת השריר, הרי שעליכם לבסס לעצמכם אורח חיים, המבוסס על תכנית אימונים ועל אכילה נכונה.

 

כידוע, אימון כוח מבוסס על הרס השריר, כאשר המזון הוא זה שמסייע לבנות אותו בחזרה. החלבונים הם אלו המסייעים לכם בבניית השרירים ולכן ספורטאים ומתאמנים נוטים לצרוך בקר, עוף, דגים, ביצים ומוצרי חלב, הגדושים בחלבון.

 

בניגוד למה שרבים חושבים, הפחמימות חיוניות מאד וגם אותן יש לצרוך. בעת שמצמידים למנת החלבון שלכם גם מנה של פחמימה מורכבת מומלצת, החלבון נספג טוב יותר וכך הארוחה שלכם הופכת להיות ל"יעילה" יותר. בעת שהגוף מקבל פחמימה הוא מקבל אנרגיה, "משתקם" וכך יכול לקלוט את החלבון.

 

כשאין לכם את הפנאי לארוחה – צרכו חטיפי חלבון

עוד אפשר להיזכר בימים בהם חטיפי החלבון היו נחשבים לחטיפים מחתרתיים, כאלו שהיה ניתן לרכוש אותם רק דרך חנויות בודדות או ספקים מסוימים. כיום, החטיפים נמכרים בתפוצה רחבה, מה שיכול להעיד על האפקטיביות שלהם והדרישה הגבוהה להם. לחטיפי החלבון שלל יתרונות בריאותיים, מה שאומר שגם אתם יכולים לצרוך אותם כחלק מתפריט התזונה המשודך לתוכנית האימונים.

 

היתרונות הבריאותיים של חטיפי החלבון

  • ראשית, חטיפי החלבון גדושים בחלבון. ישנם חטיפי חלבון בהם כ- 36 גרם של חלבון ב- 100 גרם חטיף.
  •  כך, אין כל צורך לעשות חישובים, פעולות של חיבור וחיסור ולהסתבך. מדובר על מנת חלבון יפה, המחושבת כחלק מכמות החלבון היומית המומלצת (המשתנה בין מתאמן למתאמן).
  • שנית, חטיף החלבון יכול להחליף ארוחה שלמה. מדובר על יתרון בריאותי, שכן הגוף מקבל את כל שהוא צריך בצריכה של חטיף אחד בודד. חטיפי החלבון מגיעים כארוחה מוכנה, מדודה ובריאה.
  • ולבסוף, איכות הארוחה: חטיפי החלבון אינם כוללים כמויות גבוהות של סוכר ושומן. חשוב לציין זאת, מאחר ולעתים ישנם מתאמנים שצורכים חלבון בארוחה מלאה, אך הם מטשטשים אותו עם מנות גבוהות של סוכרים, שומנים ופחמימות ריקות. המטרה היא לא רק לצרוך את כמות החלבון המומלצת, אלא לצרוך אותה בצורה בריאה ו"חסכונית" בכל מה שהגוף לא ממש מבקש.

האם אתם יודעים כמה חלבון אתם צריכים לצרוך ביום?

לפני שאתם משלבים את חטיפי החלבון כחלק מתפריט התזונה שלכם, חשוב, בעיקר, שתדעו מהי כמות החלבון המומלצת לכם. חטיפי החלבון אינם יכולים להחזיק את תפריט התזונה שלכם לבדם, והם נחשבים לתוספת נחמדה ששוברת את שגרת הארוחות והטעמים. 

 

איך תדעו מהי כמות החלבון המומלצת לכם? בין היתר, עם ייעוץ של תזונאי ספורט שיבסס בעבורכם תפריט.

 

דרך נוספת היא לעשות חישוב עצמאי של כמות החלבון היומית בהתאם למשקל הגוף. אנשים שאינם מתאמנים דרך קבע, צורכים כ- 0.8 גרם חלבון לכל קילוגרם במשקל הגוף. ספורטאים ומתאמנים זקוקים לכמות גבוהה יותר, העומדת על כגרם לכל קילוגרם. בחישוב פשוט, מתאמן ששוקל כ- 80 קילוגרמים, נדרש לצרוך כ- 80 גרם חלבון ביום.

 

יתרונות נוספים שיש לחטיפי החלבון:

  • צריכת החטיפים חוסכת לכם זמן. לא עוד הכנות ממושכות של ארוחות, אלא צריכה מהירה, המבוססת על פתיחת החטיף בלבד.
  • בנוסף, החלבון מבטיח, כי לא יהיה מצב שלא תנצלו את חלון ההזדמנויות שלכם. תוכלו לרכוש מבעוד מועד חטיפים ואותם לצרוך כבר בחדר הכושר לאחר האימון, בנסיעה בתחבורה הציבורית או על ספסל עליו תנוחו לאחר האימון.
  • גיוון הטעמים הוא אלמנט נוסף. חטיפי החלבון מאפשרים לכם לשבור את שגרת התפריט. החטיפים מגיעים בשלל טעמים, כך שאתם זוכים לנשנוש ולאפקט של חטיף, גם במסגרתו של תפריט תחום ומגביל.