אז איך בוחרים את חטיף החלבון המתאים לכם ביותר?

אז איך בוחרים את חטיף החלבון המתאים לכם ביותר?

החטיפים שהחלו את דרכם כחטיפים הנמכרים לקבוצות קטנות ומצומצמות, הפכו בשנים האחרונות ללהיט של ממש. יותר ויותר מתאמנים צורכים את החטיפים המומלצים במטרה להגדיל את צריכת החלבון היומית שלהם לפני ואחרי אימונים.

 

רבים שואלים ובצדק: איך בוחרים את חטיף החלבון המומלץ ביותר? ישנם סוגים שונים של חטיפים, מניפה רחבה של טעמים וגם הרכב שונה לכל חטיף. לפניכם, מדריך מקוצר שיאפשר לכם לעשות את הבחירה הטובה ביותר עבורכם וליהנות מחטיפים טעימים ומזינים, אשר יגדילו את צריכת החלבון שלכם.

 

הדגש הראשון: מותג חטיפי החלבון

עוד הרבה לפני שאתם קופצים אל קריאת רשימת המרכיבים ועוד הרבה לפני שאתם בוחרים את טעם החטיף, כדאי לשים את הדגש על מותג החטיפים. הביקוש הרב לחטיפי החלבון הוליד המון מוצרים ובעיקר הוליד חברות המבקשות להיכנס אל השוק. מטבע הדברים, ישנן חברות מומלצות יותר וכאלה שפחות.

 

  • מותג איכותי של חטיפים יספק לכם חטיפים עם מרכיבים טובים וחיוניים. בכדי להבטיח, כי אתם אכן מגדילים את צריכת החלבון היומית שלכם, כדאי בהחלט לבדוק מהי כמות החלבון שבתוך החטיף. חטיפי חלבון שאין בהם כמות מספקת לא יענו על הצורך שלכם, כך שאתם מבזבזים את כספכם לשווא.

 

  • מה לבדוק ברשימת המרכיבים? לא מספיק רק להתנחם בידיעה, כי רכשתם חטיף חלבון. בדקו היטב מהי כמות הסוכר שבחטיף, כמה אחוזי שומן יש בו, כמה גרם פחמימה יש בו ובעיקר כמה גרם חלבון יש בו. אם לדוגמה רכשתם חטיף שיש בו אחוזים גבוהים יותר של שומן ופחמימה בהשוואה לחלבון, הרי שהחטיף לא יענה על הצורך שלכם.

 

המטרה שלכם: מדוע אתם צורכים את חטיפי החלבון?

כל אדם הרוכש חטיפי חלבון עושה זאת מסיבה אחרת. כך לדוגמה, ישנם מתאמנים, המעוניינים בחטיפים אלו כתחליף לארוחה שלמה ביום שלהם. חשוב לציין, כי לא מומלץ לאכול חטיף חלבון דרך קבע במקום ארוחה מסודרת, אך במקרה בו אתם נמצאים בדרכים, בטיסה או פשוט במקרה בו אתם מוצאים עצמכם ללא נגישות למזון המועדף עליכם – חטיף חלבון יכול להתאים. מאחר ומדובר על חטיף שאמור להחליף את הארוחה, יש לבחור בחטיף בעל ערך קלורי רב יותר, כך שמדובר לעתים על חטיף בודד, המגיע גם לכ- 450 קלוריות.

 

דוגמה נוספת הינה חטיפי חלבון שצורכים לפני או לאחר האימון. לרוב, המתאמנים יעדיפו חטיף חלבון שכמות השומן בו יחסית נמוכה. גם כאן, חשוב לזכור, כי קיימים מתאמנים בעלי צרכים שונים, החל ממתאמנים, המעוניינים לחזק את הגוף וכלה במתאמנים, שרוצים לשרוף שומנים. בהתאם למטרה שלכם, יהיה נכון לבחור את החטיף המתאים. במידה ותכלית החטיף הינה ארוחה של לפני או אחרי האימון, יהיה כדאי לאכול חטיף, המגיע לכ- 200 קלוריות עם כמות של כ-20 גרם חלבון.

 

אולי יעניין אותך גם:

חלבון אחרי אימון

אבקות חלבון מי גבינה