חטיף חלבון לפני אימון

חטיף חלבון לפני אימון

חטיף חלבון לפני אימון

כמתאמנים קבועים, אתם פוקדים את חדר הכושר מספר רב של פעמים בשבוע. ידוע לכם, כי על מנת ליהנות מתוצאות אידאליות ולסמן V על המטרות שלכם, אתם נדרשים לצרוך חלבונים בכמות מומלצת. לאורך אימוני הכושר (בדגש על תרגילי כוח), השרירים נהרסים. לטובת בניית השרירים מחדש, עליכם לאכול חלבונים איכותיים בכמות מדודה.

חטיף חלבון לפני אימון מאפשר לכם לצרוך חלבון בצורה מהירה, זמינה ואף טעימה. כל מתאמן, בהתאם למשקל הגוף שלו ואופי תכנית האימונים, צורך כמות שונה של חלבונים. שימו לב, כי את צריכת חטיף החלבון לפני האימון, יש לחשב עם כמות החלבון המומלצת היומית וההמלצה לצרוך עד שעתיים לפני האימון.

חטיף חלבון לפני אימון – "הנשנוש" הבריא שלכם

למרות שאתם מתאמנים בתדירות קבועה ואתם רוצים יותר מהכל לכבוש את המטרות שלכם, אתם יכולים למצוא את עצמכם מדי פעם עם חשקים לחטיפים. חטיפי חלבון נותנים מענה מצוין לחשק לנשנוש מתוק, כאשר במקרה הזה הנשנוש הינו חלק בלתי נפרד מתפריט התזונה שלכם. חטיפי החלבון מוצעים במניפה רחבה של טעמים מפנקים:

  • קרם עוגיות
  • בננה טופי
  • קוקוס
  • תות חמוציות
  • קרמל בוטנים ועוד…

צריכת החלבון היומית – מה אתם צריכים לדעת?

אם כבר התחלתם להתאמן, סביר מאד, כי אתם יודעים מהי כמות החלבון המומלצת היומית שלכם. מנגד, אם אתם כעת מלקטים את המידע החיוני לקראת תכנית האימונים הקרבה שלכם, הכירו גם אתם את המספרים.

כמות החלבון המומלצת מתחלקת ל- 3 קבוצות:

  • כמות חלבון לאנשים שאינם מתאמנים.
  • כמות חלבון לאנשים שמתאמנים.
  • כמות חלבון לספורטאים/מתאמנים בתדירות גבוהה.

לדוגמה: אדם שעובד בעבודה משרדית, מבלי שהוא מבצע כל פעילות גופנית, זקוק לכמות של 0.8 חלבון עבור כל קילוגרם בגופו. לדוגמה: אדם ששוקל כ-80 קילוגרמים, נדרש לצרוך כ-64 גרם חלבון ביום.

מנגד, אדם שמתאמן ונמצא בפעילות בריאה ומאוזנת, נדרש לספק לגופו כמות גבוהה יותר של חלבון. מדובר על בין גרם ל- 2 גרם ביום. כמה צורכים אם כן? ההמלצה תינתן על ידי תזונאי ספורט בהתאם לאופי הפעילות (אירובי או כוח), אינטנסיביות הפעילות, התדירות, משקל המתאמן ומינו.

האם כדאי לצרוך חטיף חלבון לפני אימון?

באופן חד משמעי כן. חטיפי החלבון מכילים בתוכם חלבון איכותי, תוך שישנם אחוזים נמוכים של שומנים וסוכרים. כל עוד צריכת החלבון באמצעות החטיף נכללת בחישוב החלבון היומי, אין כל הגבלה לצרוך אותו באופן זה, מה שכן מומלץ לצרוך עד שעתיים לפני האימון. חטיפי החלבון מנגישים לקהל המתאמנים את החלבון האיכותי בצורה קלה וטעימה:

  • חלבון איכותי עם כמות של כ- 35% גרם חלבון.
  • בהתאם למשקל החטיף, ניתן לצרוך אותו כתחליף לארוחה מלאה.
  • צריכה זמינה ונגישה לאנשים עסוקים.
  • רענון וגיוון מהתפריט הקיים.

"עוד לא אכלנו, עוד לא שתינו…"

בתור מתאמנים קבועים, אתם מחפשים דרך קבע את הנוסחה המנצחת, שתבטיח את האימון האיכותי ביותר, עם התוצאות הטובות ביותר. גם אתם לבטח מכירים את התחושה של להגיע אל האימון עם מוטיבציה גבוהה, אך ישנה תחושה, כי הגוף לא מגיב טוב לאימון. שימו לב, כי מלבד האנרגיה בדמות המזון שחשובה לגוף, הרי שחשוב לזכור דבר נוסף: שתייה.

לאורך האימון אתם עתידים להזיע לא מעט, וכך לאבד נוזלים שיכולים לגרום לכם לחולשה כללית. הוסיפו לכך את העובדה, כי לעתים לא שמים דגש רב על שתייה לפני האימון וכך אתם מקבלים גוף חלש שלא מצליח לעמוד בציפיות שלכם. שתו כמות משמעותית של מים לפני האימון, וכך תמנפו את הסיכוי לבצע את האימון שלכם בצורה אידאלית.