אנרגיה לפני האימון – עד כמה היא חשובה?

אנרגיה לפני האימון – עד כמה היא חשובה?

אנרגיה לפני האימון - עד כמה היא חשובה?

אבקות חלבון איזולט - מה מייחד אותן?

אנרגיה לפני האימון – עד כמה היא חשובה?

מה תוכלו לעשות על מנת שכל אימון שלכם יוכתר בשיאו כאימון מוצלח? מדובר על שאלה שמעסיקה מתאמנים רבים, והתשובה חד משמעית: אנרגיה. האימונים שלכם דורשים מכם להשקיע זמן ומאמץ ובתמורה תרצו ליהנות מאימון אפקטיבי ומועיל. ללא אנרגיה גופנית ומנטלית, סביר מאד, כי תחושו פגיעה בביצועים במקרה הטוב ובמקרה הפחות טוב – תעצרו את האימון.

אנרגיה לפני האימון - עד כמה היא חשובה?הגיע הזמן להבין: מה תוכלו לעשות על מנת להגיע עם אנרגיה לאימון, כזו שתשרת אתכם ותקדם אתכם אל עבר התוצאות?

אימוני בוקר או ערב – מתי לכם יש יותר אנרגיה?

ישנם שלל מיתוסים אודות שעת האימון המומלצת: ישנם אלו הטוענים, כי אימוני בוקר הם המומלצים ביותר, בעוד ישנם אלו שטוענים, כי דווקא שעות הערב הן האידיאליות. שעת האימון המומלצת ביותר היא זו שמתאימה לכם באופן אישי. בכל הקשור לשעת האימון ביום, מדובר, בעיקר, על האנרגיה המנטלית ופחות על זו הגופנית. ישנם אנשים של בוקר וגם כאלו של ערב והאתגר שלכם הוא למצוא את משבצת הזמן הנכונה לכם ביותר, זו שבה אתם מלאים ביותר אנרגיה, מוטיבציה וחיוניות. 

אנרגיה לגוף: מה אוכלים לפני האימון?

אי אפשר לדבר על אנרגיה לפני האימון, מבלי לדבר על אוכל. אם גם אתם הייתם בטוחים, כי הכי טוב להגיע לאימון על בטן ריקה, דעו כי זו טעות. מבלי שתזינו את גופכם במזון איכותי, בריא וכזה שיעניק לכם אנרגיה, סביר כי יהיה לכם קשה מאד לסחוב את האימון. שימו לב כי אימון על בטן ריקה לא רק שלא נותן לכם אנרגיה, אלא יכול לגרום לסימפטומים נוספים:

  • סחרחורות וכאב ראש
  • עייפות ותשישות
  • חולשה גופנית-כללית

כשאתם מגיעים עם מאגרי האנרגיה שלכם מלאים – אתם מגיעים עם דלק. רק כך, הגוף יגיב למאמץ שלכם, ישרת אתכם ויאפשר לכם לבצע את האימון מתחילתו ועד סופו. אז מה כדאי לאכול לפני האימון על מנת ליהנות מאנרגיה זמינה? 

  • לפני אימון אירובי: תמר / יוגורט / בננה / גרנולה עם מעט חלב. זמן מומלץ: כשעה לפני האימון
  • לפני אימוני כוח: פחמימות מורכבות כדוגמת פסטה או כריך. זמן מומלץ: כ- 3 שעות לפני האימון

לשתות, לשתות ושוב לשתות

במהלך האימון (אירובי או אימון הכוח) אתם מאבדים המון נוזלים. חשוב לשתות לפני האימון, במהלך האימון וגם לאחריו. ישנה חשיבות גדולה מאוד לשתיית מים במהלך האימון ולאחריו, אך דווקא המודעות לשתייה לפני האימון  איננה גבוהה. חשוב מאוד שתכינו את הגוף שלכם לאימון כבר בבוקר (בהנחה ואתם מתאמנים בערב). ההמלצה היא לשתות לפחות כ- 10 כוסות מים עד לשעת האימון.

בניית תפריט אישי עם תזונאית הספורט

מאחר ואת מרבית האנרגיה תקבלו מהאוכל, כדאי בהחלט לבנות תפריט אישי עם תזונאית ספורט. בניית התפריט מתבססת על הפרמטרים הבאים:

  • שעת האימון – בוקר/צהריים/ערב
  • סוג האימון בו אתם מתאמנים
  • אורח החיים שלכם (עובדים בדרכים/במשרד)
  • העדפות קולינריות שלכם
  • התחשבות בקלוריות בהתאם למשקל הגוף
  • שילוב אבקת חלבון בתפריט כחלק מצריכת החלבון היומית

טעויות נפוצות שגורמות לאיבוד אנרגיה במהלך האימון

  • לוותר על ארוחה קלה זו הטעות הנפוצה ביותר. כפי שרכב לא יכול לנסוע ללא דלק, אתם לא תוכלו להתאמן ללא אנרגיה 
  • לוקחים את השתייה לפני האימון כהמלצה בלבד? טעות. כשעה לפני האימון, שתו לפחות 3 כוסות מים
  • אתם אנשים של ערב, אך משבצים את האימון בשעת בוקר מוקדמת? טעות. אתם זקוקים גם לאנרגיה מנטלית שתסייע במוטיבציה
  • אל תעמיסו על עצמכם באימון ותגדילו סטים על דעת עצמכם וללא המלצה של מאמן. אתם עתידים להגיע כך לשחיקה מהירה שתגזול מכם אנרגיה

קראו גם על ג'ל אנרגיה