אבקות חלבון וחיטוב

אבקות חלבון וחיטוב

 אבקת חלבון וחיטוב

אם תסיימו את האימון האינטנסיבי שלכם ותאכלו לאחריו המבורגר וצ'יפס, ככל הנראה שיהיה לכם קשה מאוד להתקדם עם תהליך החיטוב. עם זאת, במידה ותצרכו חלבונים איכותיים, כמו גם אבקות חלבון, המתאימות לחיטוב, תוכלו להתקדם צעד אחר צעד בדרך לחיטוב שהגדרתם לעצמכם כמטרה. אבקות החלבון מסתמנות כפתרון מעולה לאלו מכם המתאמנים בחדרי הכושר, כשמיד לאחר האימון רוצים להשיב לגוף אנרגיה חיונית ב"חלון ההזדמנויות".

 

המון מתאמנים, שמגיעים אל חדר הכושר, מציבים לעצמם מטרה: להיות חטובים. ראשית, נשאלת השאלה: מה זה בכלל להיות חטוב? היחס שבין מסת השומן ומסת השריר שווה חיטוב. הנוסחה די פשוטה, ואומרת כי ככל שיהיו בגוף פחות אחוזי שומן, כך החיטוב יהיה ניכר יותר. מובן כי הדרך אל החיטוב מתבססת גם על אימוני כושר במטרה לחזק את השרירים, אך גם ישנו מקום לאבקות החלבון בכל הקשור לתהליך.

 

אבקות חלבון וחיטוב

 

אבקת חלבון לחיטוב מגיעה בצורת אבקה. את האבקה ניתן לערבב עם מים, מיץ תפוזים או חלב (גם חלב שקדים/אורז/סויה), שיוצר מרקם של שייק. היתרונות של צריכת האבקה ברורים:

 

  • ישנן אבקות המבוססות אך ורק על חלבון
  • אפשרות לצרוך את החלבון מיד לאחר האימון
  • אפס הכנות מקדימות לטובת צריכת החלבון
  • צריכת חלבון בטעמים שונים

את החלבונים יש לצרוך בצריכה יומיומית, כאשר כמות החלבון היומית משתנה בין מתאמן למתאמן בהתאם לגילו, סוג הפעילות שהוא מבצע ומשקל גופו. אם לוקחים לדוגמה מתאמן בוגר בין 25 ששוקל 65 ק"ג, הרי שכמות החלבון היומית הנדרשת לו על פי חישוב של 0.8 גרם לכל ק"ג, תהיה 52 גרם חלבון. בעוד שישנן אבקות חלבון הגדושות בסוכרים ובפחמימות, ישנן גם אבקות חלבון לחיטוב, המיועדות למטרה זו.

 

איזו אבקת חלבון מתאימה למתאמנים שרוצים להתחטב?

 

אבקות החלבון האיכותיות ביותר הן אלו המבוססות על מי גבינה. בשפה המקצועית האבקות האלו מוכרות בשם "איזולט". מתאמנים שרוצים להתחטב נצמדים לתפריט תזונה מאוד קפדני וספציפי, הנטול סוכרים, תוך בקרה על סוג הפחמימות שאוכלים. לכן, אבקות אלו מתאימות מאחר והן אינן מכילות בתוכן "אורחים לא רצויים", כפי שניתן למצוא באבקות אחרות.

 

אבקות חלבון וחיטוב

 

אבקת חלבון לחיטוב – מתי היא מומלצת במיוחד?

 

ישנם אנשים שצורכים את אבקת החלבון לחיטוב בעיקר לאחר האימון, זאת מאחר ומדובר על מענה זמין ונגיש שבאמצעותו ניתן לנצל את "חלון ההזדמנויות" לאכילה לאחר האימון. עם זאת, ישנם אנשים שלוח הזמנים שלהם מאוד צפוף וקדחתני, עד שהם לא מוצאים את הפנאי לאכול ארוחה מלאה. במקרים שכאלו, אבקת החלבון היא המענה האידאלי.

 

בנוסף, ישנם מתאמנים שלא מצליחים להגיע לצריכת החלבון היומית המומלצת להם. אם לוקחים לדוגמה את המתאמן שצריך לצרוך כ- 52 גרם חלבון ביום, הרי שהוא יוכל להשלים חוסרים בעקבות תזונה שאינה מספקת, באמצעות האבקה. המשמעות הינה, שתהליך החיטוב לא צריך להיות תלוי תמיד אך ורק במזון זמין, שכן אבקת החלבון מעניקה מענה איכותי לעניין.

 

אז איך יודעים איזו אבקת חלבון היא המתאימה ביותר לחיטוב?

 

הדבר המשמעותי ביותר שצריך לשים עליו דגש הוא כמות החלבון שיש באבקה. כל אבקת חלבון מבוססת על כמויות שונות של אחוזי חלבון. ככל שהכמות גדולה יותר, כך טוב יותר. כידוע, הגוף יודע לספוג טוב יותר חלבון, המגיע אליו בצורה נוזלית מאשר בצורה של מזון מוצק. שייק החלבון האיכותי, המתאים לחיטוב, מגיע במהירות אל "נקודות היעד" שלו בגוף, מה שמאפשר שיקום מהיר של רקמות השריר, שנפגעו לאורך האימון.

 

אחוז חלבונים יפה יהיה כ- 25.6 גרם עבור מנה מומלצת במשקל של כ- 33 גרם. בחישוב פשוט: על כל 100 גרם אבקה – 77.6 גרם חלבון.