אז מתי מומלץ לשתות את אבקת החלבון?

אז מתי מומלץ לשתות את אבקת החלבון?

אז מתי מומלץ לשתות את אבקת החלבון?אתם נחשפים להן באינטרנט, בחדרי הכושר, ברשתות הפארם ואפילו שומעים עליהן בשיחות מסדרון. אבקות החלבון ממשיכות לצבור פופולאריות ויותר ויותר מתאמנים וספורטאים בוחרים לשלב בתפריט התזונה שלהם גם שייקים מבוססי חלבון איכותי. גם אתם שואלים את עצמכם מתי כדאי לשתות את האבקה? אתם שואלים שאלה מצוינת.

הסיבה שהשאלה הזו כל כך קריטית (והתשובה לה אף יותר), היא מאחר וישנו חלון הזדמנויות שיש לנצל. לאורך האימון שלכם, מתבצע הרס של השריר בעקבות המאמץ הרב שהשקעתם. על מנת לשקם את השרירים ולסייע בבנייתם, יש לספק להם כמות נכבדת (ומדודה) של חלבונים. שייק החלבון, ככזה שניתן להכין בתוך שניות בודדות, מאפשר לכם לנצל את חלון ההזדמנויות על הצד הטוב ביותר.  והתוצאה? אספקה מהירה של חלבונים לשרירים.

חלון ההזדמנויות – על מה כולם מדברים?

שמעתם על צמד המילים, אך לא הענקתם לו חשיבות עד כה? הגיע הזמן לעשות סדר. חלון ההזדמנויות הוא פרק זמן, שבמסגרתו מומלץ בחום לצרוך את הארוחה שלאחר האימון. בחלון זמן זה, ספיגת החלבון היא האיכותית ביותר, וכתוצאה מכך אתם מטיבים עם פיתוח ושיקום השרירים שלכם. חלון ההזדמנויות המומלץ הוא עד כ- 45 דקות לאחר האימון וכאן טמון גם היתרון של אבקות החלבון.

תוכלו לקחת אתכם לאימון כמות מדודה של אבקה עם הנוזל המועדף עליכם (מים, חלב, מיץ תפוזים וכן הלאה). ערבוב האבקה בנוזל יוצר לכם בתוך שניות שייק חלבון וכך אתם צורכים את החלבון במסגרת חלון ההזדמנויות. מנגד, במידה ותעדיפו לאכול ארוחה עתירת חלבונים בבית, הרי שאתם עלולים להפסיד את חלון ההזדמנויות.

תזונאית ספורט – חלק בלתי נפרד מתכנית האימונים

לא צריך באמת להוסיף מילה על כך שתוצאות הן תוצר של אימונים ושל תזונה. כפי שאתם נאמנים לתכנית האימונים שהכתיב בעבורכם מאמן הכושר, כך אתם גם צריכים להיצמד אל תפריט התזונה שנכתב בהתאם למטרות, המשקל והמין שלכם. תזונאית הספורט בונה בעבורכם תפריט מפורט לכל ארוחה ביום, עם דגש על כמות החלבון היומית המומלצת. שימו לב, כי יש להתייחס אל צריכת החלבון בשייק כאל חלבון לכל דבר. כלומר, אם הומלץ לכם לצרוך כ- 70 גרם חלבון ביום, שתיית השייק נכללת בסך הכמות היומית.

אבקת החלבון כפינוק בתוך תפריט הדיאטה

תפריט דיאטה קפדני יכול מעט להגביל. כשאתם נמצאים בתקופת חיטוב והעלת מסת שריר, אתם צריכים להקפיד על התפריט שלכם בצורה מדויקת. שייק החלבון הוא הדרך שלכם לגוון את התפריט הקבוע וגדוש החלבונים. עבור מתאמנים רבים השייק בטעמי בננה, שוקולד או קרם עוגיות הוא "חטא" מתוק ועשיר, שהוא דווקא כן מותר במסגרת הדיאטה הקפדנית. שלבו אותו כחלק מהתפריט שלכם, כך תוכלו להתמיד לאורך זמן.

שייק החלבון למתאמנים העסוקים שביניכם

כמתאמנים, גם אתם יודעים כמה מחשבה והתעסקות יש להשקיע באוכל שאתם אוכלים. לא תמיד יש לכם את הפנאי או החשק לערוך קניות, לבשל ולמדוד כמויות מדויקות. אבקת החלבון "סוגרת לכם פינה" ומאפשרת לכם להעניק לגופכם את שהוא צריך – חלבון איכותי. שימו לב, כי בהחלט מומלץ שלא לצרוך את אבקת החלבון כתחליף קבוע על פני ארוחות, אך בהחלט מדובר על רענון טעים ואיכותי, שאפשר לשלב בתפריט.

ולפעמים, פשוט בא לכם לשתות ולא לאכול

לעתים, לאחר אימון אתם מרגישים שיותר בא לכם לשתות ופחות לאכול. שתיית שייק חלבון קלילה יותר ואחרי אימון בהחלט קל יותר לשתות מאשר לאכול בתוך 45 דקות ארוחה עתירת חלבונים. אחרי האימון, תוכלו גם אתם להתפנק בשייק קר ומרענן שיתרום לשיקום ופיתוח השרירים שלכם.