תוסף התזונה קולגן ותרומתו לספורטאים

תוסף התזונה קולגן ותרומתו לספורטאים

אבקות חלבון איזולט - מה מייחד אותן?

תוסף התזונה קולגן ותרומתו לספורטאים

ספורטאים מקצועיים ומתאמנים קבועים, מחפשים דרך קבע אחר התוסף שיהפוך את האימונים לטובים יותר ואת התוצאות למרשימות יותר. ידיעות אודות תוספים חדשים ומומלצים עוברות מפה לאוזן, ומתזונאי הספורט ישירות למתאמנים. אחד מאותם תוספים מדוברים הוא הקולגן, שנהנה מיחסי ציבור מחמיאים ומביקורות מעולות.

מה הופך "עוד" תוסף תזונה לתוסף תזונה מומלץ? היכולת שלו לענות על כאבים קיימים של ספורטאים ומתאמנים. בשונה מתוספי תזונה אחרים המאופיינים בתכונה אחת מיטיבה, הקולגן נהנה ממניפה רחבה של יתרונות שעתידים להשפיע גם עליכם.

בין היתר, הקולגן ידוע בזכות חומצות אמינו הנוכחות בו באופן משמעותי: פרולין, גליצין והדירוקסיפרולין – חומצת אמינו שנדיר מאד לצרוך באמצעות מזון.

תוסף התזונה קולגן ותרומתו לספורטאים

המרדף התמידי אחר משפר הביצועים האידיאלי

מעטים המתאמנים שמגיעים אל חדר הכושר בכדי לאמץ את גופם "להנאתם" בלבד. בפועל, לכל מתאמן ישנן מטרות ברורות ומוגדרות, כאשר כל אימון הוא עוד צעד בדרך להגיע למטרה. חשוב לציין: החוזק המנטלי וחוזקו של הגוף, לרוב יספיקו על מנת לקדם אתכם אל עבר התוצאות עליהן אתם חולמים.

עם זאת, לא אחת מתאמנים מדווחים על תחושה של תקיעות במקום. תוסף התזונה קולגן מתאים בין היתר למקרים שכאלו.

כמשפר ביצועים, הקולגן מאפשר לכם להפיק יותר מכל אימון! נכון להיום, יעילות הקולגן רלוונטית בעיקר למתאמנים העוסקים באימונים אנאירובים. צריכת הקולגן מטיבה עם היעד הסופי – התוצאות, זאת עם הפחתה משמעותית בתחושות העייפות והתשישות שפוגמות בטיבם של האימונים.

כמות הקולגן המומלצת: מה חשוב לדעת?

רבים תוהים כמה קולגן יש לצרוך על מנת ליהנות מהתועלות שלו. הכמות איננה קבועה, ומשתנה בהתאם למשקל המתאמן, אופי האימונים ותדירות האימונים. בגדול, מדובר על צריכה של כמה גרמים בודדים – בין 4 גרם לכ-12 גרם ביום.

אין לצרוך את הקולגן ללא ייעוץ מקצועי, כאשר ההמלצה היא לבנות תפריט מסודר עם תזונאי ספורט. בתפריט, לא מפורטות אך ורק הארוחות וסך הקלוריות היומי המומלץ, אלא גם התוספים השונים שיש לצרוך – לפני,במהלך ואחרי האימון.

קולגן – לפני או אחרי האימון?

כידוע, ישנם תוספים ומוצרים שונים שצורכים לפני האימון על מנת ליהנות מאנרגיה, תוספים שצורכים במהלך האימון על מנת לשמר את האנרגיה ותוספים בסיומו של האימון המסייעים בשיקום והתאוששות. אז מתי צורכים את הקולגן? מאחר ותפקידו "הרשמי" הוא לשפר את הביצועים, ההמלצה היא לצרוך אותו לפני האימון.

עם זאת, יש לבסס את הצריכה רק לאחר התייעצות המקצועית, בה יינתן הדגש באשר לעיתוי הצריכה המומלץ והכמות הנדרשת.

הקולגן איננו "תוסף פלא", ולכן…

הקולגן נמצא יעיל בהקלה על כאבים במפרקים, העלאת מסת שריר וסיוע בשיפור הביצועים ובהתאוששות. עם זאת, חשוב להדגיש מעל לכל ספק: תוספי התזונה לא מיועדים לקיצור דרכים או עיגולי פינות. התוסף הינו "תוספת" לאורח החיים הקיים – הבריא, התקין והפעיל.

על מנת שאכן תוכלו ליהנות מהתועלות שלו, עליכם להתמיד בשגרת האימונים, ולהמשיך להיצמד לתפריט התזונה המומלץ שלכם. הישענות על הקולגן כתוסף פלא בלעדי שיקדם אתכם אל תוצאות מופלאות, לא תוביל אתכם לשום מקום.

תוסף הקולגן – איך לבחור תוסף מומלץ?

כיום מוצעים לקהל המתאמנים שלל תוספי תזונה של קולגן. האתגר הגדול? לבחור את זה המומלץ ביותר. לפניכם, כמה טיפים לבחירת התוסף המומלץ ביותר:

  • תנו עדיפות למותג אמין ובעל מוניטין חיובי, כזה שהוכיח עצמו עם תוספים אחרים
  • המלצות ממתאמנים מרוצים בעלות ערך רב!
  • בדקו היטב מהו מקור הקולגן – גם על מנת לאמוד את איכות הקולגן, וגם בכדי להבטיח כי הוא מותאם לאורח חייכם (אלרגיות/צמחונות וכן הלאה)