החשיבות בצריכת אבקת חלבון – הכירו גם אתם

החשיבות בצריכת אבקת חלבון – הכירו גם אתם

אם בעבר אבקות החלבון היו זמינות רק בחדרי הכושר הגדולים או בחנויות ספציפיות, הרי שכיום אבקות החלבון נמצאות פשוט בכל מקום: החל מרשתות הפארם וכלה בחנויות אינטרנטיות. הנגישות הרבה של האבקות מעידה על הפופולריות והביקוש לאבקות אלה לטובת צריכה איכותית של חלבון.

חלבון ניתן לצרוך גם באמצעות מזון (ואף חשוב לצרוך אותו בצורה זו), אך עם זאת, אבקות החלבון מחזיקות ביתרונות בולטים שחשוב שגם אתם תכירו. לפניכם, מידע חיוני באשר לחשיבות החלבון, חשיבות צריכת אבקת החלבון וגם איך האבקות חוסכות לכם זמן יקר.

החשיבות בצריכת אבקת חלבון - הכירו גם אתם

אבקות חלבון – על מה כולם מדברים?

אם אתם נמצאים בתחילתה של תכנית האימונים שלכם ורק בימים אלה אתם מתחילים להתעניין באשר לאבקות החלבון, כדאי שתדעו על מה כולם מדברים: אבקות חלבון מגיעות בצורה של אבקה. אבקות אלו הופכות לשייקים טעימים בטעמים שונים עם ערבובן במים, חלב או מיץ תפוזים. מטרת העל של אבקות החלבון הינה לסייע בהשלמת חוסרים שלא ניתן לצרוך באמצעות תזונה.

כל אבקה מבוססת על הרכב חומרים שונה, כאשר האבקות האיכותיות ביותר מסתמנות כאבקות מי הגבינה. כמות מכובדת של חלבון במנה אחת של 33 גרם אבקה, תהיה כמות של כ- 25.6 גרם. בעת שאתם נחשפים לאבקות עם כמויות חלבון נמוכות יותר, דעו כי הן לא באמת יספקו את התוצאות הנדרשות.

אבקות החלבון למתאמנים וספורטאים – מדוע הן כל כך פופולריות?

החלבונים מסייעים ישירות בבניית השרירים וגם בתהליכי השיקום לאחר האימון. כידוע, באימונים מושקע המון מאמץ, כך שמיד לאחר האימון יש לשקם את השרירים. החלבון כאמור, מסייע בשיקום תוך שהוא מונע פציעות עתידיות. מאחר ולא תמיד ניתן לצרוך ארוחה מלאה בשעה שלאחר האימון, אבקות החלבון בעלות חשיבות עליונה.

בנוסף, באימונים בהם מושקע מאמץ רב, ישנו חשש, כי המערכת החיסונית תיחלש. לא כולם יודעים, אך אבקות החלבון מסייעות גם בשמירה על המערכת החיסונית של המתאמנים. לכן, מיד לאחר האימון, בפרק הזמן בו מערכת החיסון קצת יותר פרוצה, כדאי לצרוך את האבקה.

כמו כן, אבקת החלבון היא המענה האידאלי עבור מתאמנים שדבקים באורח חיים צמחוני, או כאלו שנמנעים מגבינות, דגים, ביצים או בשר מסיבות שונות. לעתים, למרות המאמץ להגיע אל כמות החלבון היומית המומלצת, ישנם מתאמנים שמוצאים עצמם עם חוסרים בהתאם לתכנית האימונים שלהם, המטרות שלהם וכמות החלבון המומלצת. צריכה של אבקת חלבון מאפשרת להגיע לכמות היומית בקלות  עם שתיית שיק בטעמים שונים.

החשיבות בצריכת אבקת חלבון - הכירו גם אתם

המלצה: בחרו באבקה בטעם שאתם אוהבים

צריכת אבקת חלבון אמורה לספק לכם הנאה, גם בטעם וגם בתוצאות שיגיעו בהדרגה עם ההתמדה באימונים ובצריכה נכונה של חלבון. כדאי מאד שתבחנו כמה סוגים של אבקות, עד שתגיעו לטעם האידאלי עבורכם. הטעמים הנמכרים כיום מגוונים וכוללים, בין היתר, את טעמים הבאים: קרם עוגיות, שוקולד ובננה.

אבקה שלא תהיה לטעמכם לא תאפשר לכם להתמיד בצריכה והמטרה כאמור היא הפוכה: לגרום לכם להשתמש בקביעות באבקה, כך שתוכלו להגיע אל כמות החלבון היומית הנדרשת בקלות וללא מאמץ, אלא רק באמצעות טעם טוב.

צריכת אבקה – עד כ- 50 דקות לאחר האימון

אבקות החלבון מאפשרות לכם להפיק יותר מהאימון שלכם! ההמלצה של מאמני הכושר היא לצרוך את החלבון עד כ-50 דקות לאחר האימון. הסיבה היא מאחר שבחלון זמנים זה, השרירים יכולים להתאושש, להשתקם וגם להיבנות מחדש. אפקט בניית השריר אידאלי במיוחד בפרק זמן זה, אך חשוב לציין (ובעיקר להרגיע), כי גם אם מסיבה מסוימת לא הצלחתם לצרוך חלבון מידית , השרירים עדיין יבנו.