על איכות לא מתפשרים: המדריך לבחירת אבקת חלבון

על איכות לא מתפשרים: המדריך לבחירת אבקת חלבון

אבקות חלבון איזולט - מה מייחד אותן?

על איכות לא מתפשרים: המדריך לבחירת אבקת חלבון

כיצד נוכל לזהות את הרכיבים החשובים באבקה לטובת שיפור הביצועים הספורטיביים ומהי מידת השפעתם על גופנו? התשובות בכתבה שלפניכם

על איכות לא מתפשרים: המדריך לבחירת אבקת חלבון

אין עוררין על היותה של אבקת החלבון כאחד מתוספי התזונה הפופולאריים ביותר הקיימים בשוק המזון העולמי. בעשורים האחרונים אנו עדים לעלייה ניכרת בשיעור של עשרות אחוזים בהיקף צריכת אבקות החלבון, על ידי מיליוני בני אדם ברחבי הגלובוס, אשר משלבים אותה כחלק מהשגרה התזונתית שלהם, בין אם הם ספורטאים מקצועיים ובין אם הם ספורטאים חובבים המעוניינים לשפר את ביצועיהם הגופניים.

 

בשל ההיצע חסר התקדים המוצע כיום עבור צרכני אבקות החלבון באשר הם, לרבות עשרות סוגים שונים של אבקות (דרך האינטרנט או חנויות הטבע השונות) עולה לא אחת השאלה – "כיצד ניתן לערוך השוואה שתאפשר לבחור את האבקה האיכותית ביותר". ובכן, כדאי לדעת כי אבחנה בין מספר רכיבים תזונתיים עשויה להיות מכריעה ביחס להשפעת האבקה על גופכם. 

 

לקרוא גם את האותיות הקטנות

שימוש באבקת חלבון הוא אינו משחק ילדים, שכן מדובר בחלק אינטגרלי מהשגרה התזונתית שלכם, לה השפעות מרחיקות לכת על הביצועים הגופניים של הצורכים אותה, כמו גם על פרמטרים נוספים, כדוגמת כוח פיזי, כושר גופני ויכולת התאוששות.

 

חשוב להבהיר כי במידה והאבקה נרכשה בארץ, תוכלו לעיין בערכים התזונתיים המרכיבים אותה ביחס ל-100 גרם (בעוד ברכישת מוצר מחו"ל, הערכים הללו יוגדרו לפני מנת הגשה).

 

כאמור, הערכים התזונתיים הם שם המשחק בעת בחירת אבקת החלבון האולטימטיבית, כאשר המשתנים המהותיים ביותר עליהם יש לשים דגש, כוללים את ריכוז החלבון (באחוזים), צורת העיבוד (חשיפה לחום/חומצה/אנזימים) לצד כמות הפחמימות והשומנים הקיימים בהם.

 

כך תעשו זאת נכון

רצוי להציב מטרות מבעוד מועד טרם רכישת האבקה. כך תוכלו לאתר את האבקה הייעודית עבורכם וזו שהינה בעלת הסיכויים הגבוהים ביותר להוביל לשיפור הכושר הגופני ורף היכולות שלכם (שיפור בהרכב הגוף, סיוע בשריפת השומן או היפרתרופיה, שמשמעותה גדילה במסת השריר).

 

אבקת החלבון השכיחה ביותר מקורה בחלבון מי גבינה המיוצר מחלב (הנוזלים מתנקזים משאר הרכיבים כחלק מתהליך ההגבנה). מי הגבינה עשירים בחלבון ומהווים אופציה מצוינת, פרט לאנשים הסובלים מרגישות ללקטוז. מחקרים שונים אף מצאו הוכחות כי מי גבינה והחלבון המצוי בהם הינם חיוניים לפעילות הלב, ואף מסוגלים להפחית דלקות בקרב אנשים הסובלים מעודף משקל. 

 

אבקות חלבון פופולאריות אחרות הן אבקות מסוג WHEY למיניהן, בהן צורת העיבוד מורכבת יותר (כך שריכוז החלבון בהן ינוע לרוב בין 80%-90%). עם זאת, יש להבחין שוב בין יתר המרכיבים הטמונים באבקה (כמו באבקות מסוג "גיינר" למשל) שכן אלו עשויים להיות עשירים בקלוריות, ולפגום בתהליך של ירידה במשקל או שמירה על אחוז שומן נמוך. 

 

מסיבות אלו ועוד, חשוב להתאים את האבקה למטרת העל של אימון, וכך לזכות בתועלת בריאותית אמיתית.