קראטין – לשיפור הביצועים שלכם!

קראטין – לשיפור הביצועים שלכם!

כמתאמנים, אתם מחוייבים בנאמנות טוטאלית לתוכנית האימונים שלכם, ומצהירים כי תעשו הכל על מנת להצליח ולראות תוצאות. האם תוכלו לכבוש את המטרות שלכם רק באמצעות המאמץ הפיסי והמנטלי שלכם? התשובה חיובית.

עם זאת, כיום נגישים לכם תוספי מזון שונים, המאפשרים לכם ליהנות לא רק מהתוצאה, אלא גם מהדרך!

אחד מתוספי המזון המדוברים ביותר לאחרונה הוא הקראטין. התכונות של הקראטין בשידוך לשביעות הרצון הגבוהה מהשימוש בו, העניקו לו לא אחת התואר "תוסף התזונה המומלץ ביותר לטובת שיפור ביצועים". עם צריכה מאוזנת, מבוקרת ומדודה של קראטין, תוכלו גם אתם ליהנות מאימונים איכותיים יותר ומתוצאות טובות יותר.

קראטין – לשיפור הביצועים שלכם!

צריכת הקראטין מתחלקת ל-2:

  • צריכה בשלב ההעמסה
  • צריכה בשלב התחזוקה

תוסף התזונה קראטין, הכירו גם אתם!

המון מתאמנים חולקים את אותה התחושה: בכל יום מופיע טרנד אחר, שמבטיח שיפור ביצועים, אנרגיה מעולה ותוצאות יוצאות מן הכלל. ואכן, ישנם תוספי התזונה, בעיקר אלו המכוונים לקהל המתאמנים, שיוצאים חדשות לבקרים בהבטחות גדולות. במקרה של הקראטין, מדובר על תוסף תזונה שביסס את מעמדו לא על בסיס יחסי ציבור מופלאים, אלא על בסיס שביעות הרצון הגבוהה של אלו הצורכים אותו.

ניתן לצרוך אותו באמצעות אבקה או כמוסות.

הודות לקראטין, תוכלו ליהנות מאפקט משולש:

  • שיפור ביצועים באימונים – גם באלו האינטנסיבים ביותר
  • סיוע בתהליכי ההתאוששות לאחר האימון
  • תרומה להגדלת נפח השרירים

בהגדרתו, הקראטין מיועד לשיפור הביצועים. עם זאת, חשוב לדעת עבור אילו תחומי פעילות הוא רלוונטי בעיקר:

  • כדורעף
  • כדורגל
  • שחייה
  • ריצה
  • קפיצה לגובה/לרוחק
  • רכיבה על אופניים

"מטרת האימון שלי היא חיטוב. קראטין לא מתאים לי?"

בוודאי שכן! לצד ענפי הספורט שצויינו, תוסף התזונה קראטין יכול לסייע גם לאלו מכם שעוסקים בחיטוב וחיזוק הגוף. צריכת הקראטין משפיעה באופן ישיר על רמות האנרגיה ושיפור הביצועים, מה שיאפשר לכם להפיק מכל אימון את המיטב.

"ישנה אפשרות לצרוך קראטין באמצעות מזון?"

בהחלט! לא במקרה ישנה המלצה חמה לבנות תפריט מסודר עם תזונאית מזון. בהתאם לצרכים ולבקשות שלכם, נבנה בעבורכם תפריט מותאם אישית! כך לדוגמא, תוכלו לציין כי חשוב לכם מאד לצרוך מזונות עם כמות גבוהה של קראטין.

במקרים שכאלו, סביר כי תזונאית הספורט תמליץ על צריכה יומית של דגים ובשר.

האתגר הגדול של תזונאי הספורט עם הבקשה לכלול מזונות עשירים בקראטין, הוא תהליך הבישול. כמות הקראטין שבסטייק או בדג הסלמון לדוגמא, קטנה משמעותית עם תהליך הבישול. לכן, חשוב לציין כי על מנת שאכן תוכלו ליהנות מהאפקט של הקראטין כמשפר ביצועים, עליכם לצרוך אותו גם כתוסף.

מתעייפים מהר באימונים? הקראטין בהחלט יכול לסייע

לפני שיומלץ לכם להשתמש בתוסף התזונה קראטין, חשוב יהיה להבין מהי המוטיבציה שלכם. לדוגמא: לא מעט מתאמנים מדווחים על תחושת עייפות זמן קצר לאחר תחילת האימון. גם באימונים שנחשבים פחות אינטנסיבים כדוגמת רכיבה, תחושת העייפות יכולה לצוף ולפגוע ברצף ואיכות האימון.

צריכת הקראטין יכולה בהחלט לסייע עם דחיית תחושת העייפות, זאת הודות לכמות המרוכזת והגדולה המסופקת הודות לתוסף.

אין לצרוך אותו ללא הכוונה מקצועית, ומבלי שאתם מודעים לאופי הצריכה לרבות תדירות וכמות, כמו גם היכרות עם תופעות הלוואי האפשריות.

חשוב לדעת: צריכת הקראטין לא מתיימרת להיות קסם המספק תוצאות ללא עבודה קשה. עם צריכת תוסף התזונה, תוכלו לחוש באנרגיה גבוהה יותר שתאפשר לכם ליהנות מביצועים איכותיים יותר. לדוגמא: במידה ואתם מתאמנים בהרמת משקולות, הרי שכל סט שתבצעו יאופיין ברמות דיוק גבוהות. 

זיכרו כי הקראטין הינו "תוספת" לכל מה שאתם כבר מימלא עושים, ואין להישען עליו כתוסף פלא שמספק תוצאות ללא עבודה.