אבקות חלבון איזולט – מה מייחד אותן?

אבקות חלבון איזולט – מה מייחד אותן?

 

אבקות חלבון איזולט - מה מייחד אותן?

לא משנה עד כמה תכנית האימונים שלכם אינטנסיבית, וגם לא ממש משנה עד כמה אתם מתמידים בה, כל עוד אתם לא מזינים את גופכם בחלבון איכותי מתוספי תזונה לספורטאים. לצד צריכת חלבון באמצעות מזון (מדגים, דרך בשר ועד מוצרי חלב), הרי שניתן לצרוך חלבון איכותי גם באמצעות הכנת שייקים ומשקאות מאבקות חלבון איכותיות. שוב ושוב עולה השאלה הלגיטימית מהי אבקת החלבון האיכותית ביותר.

 

שנים רבות השאלה הזו נותרה פתוחה, תוך שמאמנים, מתאמנים ואוטוריטות שונות ניסו להשיב עליה. כיום, כבר ישנה תמימות דעים בנושא, וכך יותר ויותר מתאמנים מחפשים אחר אבקות חלבון איזולט.

 

במה האבקות האלו שונות? אבקות אלו נחשבות ל"נקיות" יותר בהשוואה לאלו האחרות, וככאלה יש בהן גם את אחוז החלבון הגבוה ביותר.

 

כשאתם שותים שייק חלבון, אתם שותים חלבון

אנשים המעוניינים להתחטב ולחזק את גופם, מקפידים על תפריט תזונה מוקפד. לרוב, המסע מתחיל אצל תזונאית ספורט שגם בונה תפריט חד משמעי, כך שלא יהיה מקום לטעויות. אבקות החלבון איזולט מספקות למתאמנים את החלבון האיכותי ביותר, כך שהם לא צריכים להכניס לגופם גם "תוספים נלווים" שאינם נחוצים, בטח שלא בתקופות חיטוב. לרוב, מדובר על אבקות המכילות מי גבינה ומי גבינה איזולט, עם כמויות נמוכות של פחמימות וסוכרים.

מדוע אבקות חלבון איזולט יקרות יותר?

כשמתעכבים על מחיר האבקה, צריך לזכור בראש ובראשונה מהי התמורה לכספכם. מדובר על אבקה איכותית שמכילה חלבון "נקי", ללא תוספים זולים שמטשטשים את איכותו. חשוב לדעת, כי תהליך הייצור של אבקות אלו הינו מורכב יותר ומבוסס על טכנולוגיות מתקדמות והתערבות של כוח אדם רב – הכל בכדי לספק תוצר איכותי וטהור. כשבודקים את העלות אל מול התועלת מגלים, כי מדובר על השקעה ראויה, בטח שבקרב מתאמנים שמשקיעים מאמץ גופני ומנטלי על מנת לראות את התוצאות. 

טעמים שונים ומגוונים לאבקות החלבון

אבקות החלבון וחטיפי חלבון הופכות את שגרת האימונים לקלה הרבה יותר. אתם רק יכולים לדמיין לעצמכם מצב, בו הייתם צריכים להגיע עם ארוחות מוכנות לחדר הכושר לטובת ניצול חלון ההזדמנויות. האבקה הזמינה, מאפשרת לכם ליהנות מצריכה מהירה של חלבון, זאת , תוך ערבוב האבקה  במים, חלב או מיץ תפוזים. 

היתרונות של האבקה ברורים:

  • אפשרות ליהנות מחלבון בטעמים שונים 
  • הכנה מהירה שלא דורשת היערכות מוקדמת
  • ניצול מירבי של חלון ההזדמנויות
  • צריכה קלה לפני, במהלך ואחרי האימון

"אז לצרוך את האבקה כמה שרק בא לי?"

חשוב לשים לב, העובדה, כי האבקה מומלצת אינה אומרת כי ניתן לצרוך אותה ללא הגבלה. כידוע, כל מתאמן, בהתאם למאפייניו האישיים, נדרש לצרוך כמות שונה של חלבון בכל יום, זאת בחישוב הנעשה בהתאם למשקל הגוף. יש להתייחס אל אבקות החלבון איזולט כפי שמתייחסים לכל אבקה אחרת. צריכה מופרזת אינה מומלצת ובטח שאינה מטיבה.

לכן, מומלץ מאד לתאם פגישה עם תזונאית ספורט. תפקידה הוא להרכיב תפריט שיהיה ניתן להתמיד בו לאורך זמן, תוך שהתפריט יסייע לכל מתאמן להתקדם בתכנית האימונים שלו ולראות תוצאות מוקדם ככל הניתן. צריכת החלבון באמצעות אבקות חלבון, נכללת בחישוב החלבון היומי. לדוגמא: במידה ומתאמן X נדרש לצרוך כ- 70 גרם חלבון ביום, הרי ששתיית משקה החלבון נכללת בתוך סך החלבון היומי.

מדוע יש לציין זאת? משום שמתאמנים מתחילים סבורים, לעתים, כי ישנו הבדל בין חלבון הנצרך במזון מוצק לבין שתיית חלבון. בסופו של דבר, הגוף שמקבל אליו את החלבון לא עושה סלקציה ולא מבחין במקור החלבון, אלא בחלבון כחלבון. בנוסף ניתן להינות