אבקה איזוטונית לספורטאים – מהי חשיבותה?

אבקה איזוטונית לספורטאים – מהי חשיבותה?

אבקות חלבון איזולט - מה מייחד אותן?

אבקה איזוטונית לספורטאים – מהי חשיבותה?

כספורטאים, אין עוד דבר שמניע אתכם יותר מאשר כבישת המטרות שלכם. בהתאם לתחום העיסוק שלכם ושגרת האימונים, יש לכם מטרות ברורות שאתם רוצים להגיע אליהן. אימוני הכושר שלכם לא שמים את הדגש אך ורק על שגרת אימונים מאוזנת וקבועה, אלא גם על תזונה. לצד הארוחות המסודרות, הרי שאתם גם צורכים חטיפי חלבון, אבקות חלבון ומוצרים נוספים שמטרתם לסייע לכם בהשלמת חוסרים ובשיפור ביצועים.

אבקה איזוטונית לספורטאים – מהי חשיבותה?

אבקה איזוטונית לספורטאים היא אבקה להכנת משקה, שבשונה ממשקאות אחרים יכולה לסייע לכם בשיפור הביצועים שלכם. ישנם ענפי ספורט המצריכים מכם להיות בפעילות מתמשכת (כמו ריצה לדוגמא), ואותו משקה נותן לכם אספקה מיידית של נוזלים, פחמימות ומלחים. מה מייחד את האבקה ואת המשקה המתקבל ממנה?

  • הפחמימות שבמשקה תורמות לאנרגיה זמינה
  • המלחים שבמשקה מונעים מצב של חוסר במלחים בעקבות ההזעה
  • שתיית המשקה לא יוצרת תחושה של כבדות
  • ספיגה מהירה של המשקה על כל מרכיביו

אבקה איזוטונית לספורטאים – מה היא מכילה ואיך היא מסייעת לכם?

בשונה ממוצרים אחרים, האבקות האיזוטניות לא מספקות לגוף דברים שאין לו, אלא דברים שיש לו: המטרה היא לא להשלים חוסרים שאינם, אלא פשוט לשמר את המאזן הקיים באמצעות אספקה מיידית ואיכותית. 

כידוע, ישנם ענפי ספורט המצריכים מכם להיות בפעילות ממושכת לזמן רב, תוך שהביצועים שלכם מושפעים באופן ישיר ממצבכם גופני. כידוע, מתאמן בעל כוח פיסי נתון ברגע האמת, יצליח יותר באימון/תחרות,  בהשוואה למתאמן שחש חולשה ואינו מצליח לסיים את הפעילות המוגדרת.

אבקה איזוטונית לספורטאים מעניקה כמות מלחים נאה ומרוכזת המדמה את זו שבגוף האדם. כידוע, לאורך הפעילות הגופנית, מתבצע תהליך ההזעה הטבעי, שלאורכו מאבדים כמויות נכבדות של מלח. בעת שנוצר איבוד רב כל כך של מלחים, התפקוד הפיסי נפגע. ישנו מאזן מומלץ, שבעת שהוא מופר גם נפגע התפקוד. אבקה איזוטונית לספורטאים אמורה לשמור על ויסות נכון ומאזן הרמוני שיאפשר לכל מתאמן להשלים את האימון או את הפעילות שהוא מבצע. 

צריכתה של אבקה איזוטונית לספורטאים: מה חשוב לדעת?

אם לוקחים לדוגמא פעילות ממושכת כמו תחרות ריצה, הרי שישנה חשיבות גדולה מאוד לצריכת הנוזלים. כן חשוב לשים כי הצריכה חייבת להיות מבוקרת ומאוזנת – ולא קיצונית לשום צד:

  • צריכה מרובה של נוזלים יכולה לפגוע בתפקוד המתאמן
  • צריכה נמוכה של נוזלים עלולה לגרום לחולשה והתייבשות

ככל שמזג האוויר חם יותר, כך נדרשת צריכה מרובה יותר של נוזלים. כידוע, תחרויות ריצה בישראל נערכות במרבית המקרים תחת כיפת השמיים, כך שיש לקחת בחשבון את מזג האוויר ואחוזי הלחות הרלוונטים ליום התחרות. עם צריכת אבקה איזוטונית לספורטאים, יש לקחת בחשבון 3 פרמטרים:

  • מספר הנוזלים המומלץ לאדם בהתאם למשקלו
  • צריכת הפחמימות המומלצת בהתאם לסוג הפעילות והמתאמן
  • משך הפעילות (שעה או מספר שעות)

מדוע יש לצרוך את המשקה בצורה מאוזנת?

כמו כל דבר, בעת שצורכים ממנו יותר מדי, הרי שהאפקט המטיב שלו הופך להיות דווקא כזה שפוגע. משקאות איזוטונים כאמור אינם מבוססים אך ורק על נוזל – מים, אלא על פחמימות, מלחים וסוכרים. בתחרויות ריצה שונות, נהוג לחלק בצורה חופשית שלל מוצרים שונים שמטרתם לספק אנרגיה ולשמר את מאזן המלחים. כדאי לפני התחרות, להגדיר לא רק את סוג המוצר שתצרכו, אלא גם את כמות המוצר שתצרכו.

צריכה מוגברת יכולה להקשות על התפקוד שלכם בעקבות תחושת כבדות בקיבה, וגם ישנו חשש לכאבי בטן בעקבות צריכת הסוכרים המרוכזת שאינה תואמת לצריכה שבשגרה. ההמלצה אליכם היא להסתייע בייעוץ מקצועי של תזונאי ספורט – כך שתוכלו להגיע אל התחרות שלכם כאשר היקף הצריכה ידוע לכם היטב.