יתרונות של חלבון אחרי אימון ולמה צריך את זה?

יתרונות של חלבון אחרי אימון ולמה צריך את זה?

אימונים הפכו להיות שגרה לחלק ניכר מהאוכלוסיה בעולם המערבי. לא משנה אם האימונים והתרגול מתבצעים תחת כיפת השמיים או בחדר הכושר. גם בפעילות קבוצתית וגם באימון אישי, המוטיבציה של המתאמנים הינה לחזק את גופם ועל כן הם מעניקים תשומת לב גדולה גם לסוגיית המזון.

 

סביר להניח, כי גם אתם שמעתם לא אחת על הזיקה הישירה שבין צריכת חלבון אחרי אימון לבין פעילות גופנית, ולא במקרה. חלבון אחרי אימון מסייע לשיקומו של הגוף לאחר ביצוע הפעילות, זאת עם בנייה מחודשת של השרירים. לעתים, נהוג לייחס את צריכת החלבון רק למתאמנים העוסקים באימוני כוח, אך הדבר רלוונטי גם לאלו מכם המתאמנים בשחייה, ריצה, רכיבה על אופניים או בכל פעילות אירובית אחרת.

 

צריכת חלבון אחרי אימון – איך היא צריכה להתבצע?

ההמלצה החמה ביותר הינה לצרוך את החלבון לאורך כל היום על פי הצריכה המומלצת לכם. לכל אדם, על פי משקלו, מומלצת כמות יומית אחרת של חלבון. על כן, מה שנדרש מכם לעשות הוא להכיר את סך החלבון המומלץ לכם ואותו לחלק למספר הארוחות ביום. חשוב לציין, כי לכל קבוצה באוכלוסייה מומלצת כמות שונה, כאשר הקבוצות מתחלקות לילדים, נערים, בוגרים, נשים, נשים בהריון וכדומה. אלמנט נוסף, המשפיע על הצריכה המומלצת, הינו סוג האימון שלכם – אירובי או אנאירובי. כך לדוגמא: אדם בוגר בגיל 30, שמשקלו 68 ק"ג, צריך לצרוך חלבון בכמות של כ- 55 גרם חלבון לערך ביום.

 

תוספי תזונה לספורטאים >>

 

החלבון ופעילות השרירים – מה עליכם לדעת? 

לאורך הפעילות הגופנית כל מתאמן מגיע למצב של מאמץ. התוצאה הינה הרס של סיבי השריר, כאשר מידת הפירוק מושפעת מהעומס המופעל על השרירים, כמות האנרגיה הזמינה ורמת הכושר בה נמצא המתאמן. חשוב להבין, כי מדובר על "הרס" טבעי, שכן בעת שהאימון אינו די חזק ואינו מבוסס על מאמץ המוביל להרס של סיבי השריר, השריר לא יתפתח ויגדל. כידוע, לאחר הפעילות מנסה הגוף לבנות את השרירים מחדש והדרך לסייע בבנייה זו הינה לצרוך חלבון, בין היתר, באמצעות מוצרים שונים, הכוללים אבקות חלבון וחטיפי חלבון.

אכן, עליכם להגיע למצב בו אתם מאמצים את השרירים על מנת להגיע למצב בו הם מתפתחים וגדלים. עם זאת, לא מדובר אך ורק על אימוני כוח. צריכה של חלבונים רלוונטית, חיונית ומומלצת לכל מתאמן גם אם מדובר על אימוני הליכה, ריצה או יוגה.

 

היתרונות של חטיפי החלבון

אחת האפשרויות העומדות בפניכם לצריכה איכותית של חלבון הינה חטיפי חלבון. היתרון הגדול של חטיפים אלו הינו הזמינות האדירה שלהם: במקום למהר חזרה לביתכם לאחר האימון על מנת להכין לעצמכם ארוחה גדושה בחלבונים, תוכלו לקחת אתכם לאימון את החטיף ולצרוך אותו מידית בתום האימון. בנוסף, חטיפים אלו, כמו גם אבקת חלבון, הינם תחליף מצוין לאנשים שלא מצליחים להגיע לכמות החלבון היומית המומלצת באמצעות הארוחות המסודרות לאורך היום.

 

עוד באתר: