מתי לצרוך אבקת חלבון?

מתי לצרוך אבקת חלבון?

רבים תוהים מה התפקיד של החלבונים בגוף, אך למעשה מדובר על כמה תפקידים מרכזיים ולא על תפקיד בודד. החלבונים ממלאים, אם כן, תפקידים חשובים וחיוניים בגוף האדם, הכוללים, בין היתר, בנייה של התאים והרקמות בגוף, בנייה וחידוש של תאי השריר, לקיחת חלק פעיל בהובלת המזון בדם אל התאים וויסות חילוף החומרים בגוף. אם גם אתם מתאמנים בשגרת אימונים קבועה, סביר מאד שראיתם או שמעתם על אבקת חלבון.

 

איפה אפשר לרכוש אבקת חלבון

 

אבקת חלבון ניתנת לרכישה בנקודות המכירה השונות כגון חדרי הכושר, סופרפארם וחנויות תוספי תזונה, כאשר האבקה הינה מי גבינה מבודדים שעברו תהליך של ייבוש והגיעו לטקסטורה של אבקה. היתרון הגדול ביותר של אבקה זו הינו העובדה, כי היא מספקת מקור זמין של חלבונים לשרירים. את האבקה צורכים כשייקים המגיעים בטעמים שונים, כאשר ניתן להכין אותם באמצעות נוזלים, כגון: מים, מיץ תפוזים וחלב. חשוב להדגיש, כי השימוש באבקה הינו בגדר "תוסף" ולא כתזונה עיקרית.

 

אילו סוגי אבקות חלבון קיימות

 

ישנם שלושה סוגים שונים של אבקות חלבון, כאשר מה שמבדיל בין אבקה אחת לאחרת הוא סוג החלבונים שבה. מרבית האבקות, המוצעות כיום למכירה, מבוססות על חלבון הסויה או הקזאין, אך אבקת החלבון המובילה והאיכותית ביותר היא האבקה המבוססת על חלבון מי גבינה. חלבון מי הגבינה במרבית המקרים מיוצר מחלב פרה, מה שהופך אותו למקור איכותי ובטוח גם יחד. החלבון שבמי הגבינה מהווה כחמישית ממשקל מי הגבינה, כאשר ישנן כמה דרכים שונות באמצעותן מפרידים את חלבון מי הגבינה מהמים. לא תופתעו לגלות, כי ככל שאחוז החלבון באבקה הינו גבוה יותר, כך האבקה איכותית ומומלצת יותר.

 

חטיפי חלבון >>

תוספי תזונה לספורטאים >>

 

למי מיועדת אבקת החלבון?

 

השאלה הגדולה היא מתי צריך להשתמש באבקה ולמי היא מיועדת. כידוע, החלבון תורם לגוף בבנייה ובשיקום של השרירים, כך שרבים מתוך אלו העושים שימוש באבקה זו הם מתאמנים, הצורכים אותה לאחר האימון.

צריכה של אבקת חלבון מיד לאחר האימון, למעשה, מעניקה כמות נכבדת של חלבון, תוך שצריכתו מתבצעת בזמינות ובקלות יתרה. מעבר לכך, ישנם אלו הצורכים את האבקות בעת מחסור בחלבון בעקבות צריכה לא מספקת שלו באמצעות מזון, בין היתר, בעקבות דבקות באורח חיים צמחוני.

 

למרות שהצריכה רלוונטית לאוכלוסיות נוספות מלבד קבוצת המתאמנים, נדמה, כי הם הקבוצה העיקרית הצורכת את אבקת החלבון. הסיבה היא שהם צורכים יותר חלבונים מן הממוצע, כאשר הם לא תמיד מצליחים לצרוך את כל הכמות הנדרשת באמצעות המזון.


לא רבים יודעים זאת, אך אבקת החלבון גם תורמת בחיזוק המערכת החיסונית, שלעתים נוטה להיחלש בעקבות אימונים מאומצים. כמו כן, אבקה זו רלוונטית גם למתאמנים מתבגרים הזקוקים לכמות נכבדת יותר של חלבון, זאת מאחר ובאופן טבעי גופם גדל וזקוק לכמות גדולה יותר. בנוסף, האבקה גם מסייעת למתאמנים, הסובלים מפציעות ספורט.

 

אולי יעניין אותך גם: