חלבון מי הגבינה – על מה כולם מדברים?

חלבון מי הגבינה – על מה כולם מדברים?

חלבון מי הגבינה - על מה כולם מדברים?

גם אתם מודעים לכך שבתור ספורטאים, צריכת חלבון חיונית וחשובה לכם. תפריט המזון שלכם מגוון, וכולל, בין היתר, גם את צריכתם של מוצרי חלב הידועים כגדושים בחלבון. מה שרבים דווקא לא יודעים הוא שאת החלק האיכותי ביותר שבמוצרי החלב, הם כלל לא אוכלים. בפעם הבאה שאתה פותחים את היוגורט או את הגבינה ומסננים את המים, הצפים בשכבה העליונה, עצרו לרגע.

אותם מים, שלכאורה הורסים את המרקם של מוצר החלב, הם לא אחרים מאשר מי הגבינה, שנחשבים למזינים במיוחד. חלבון מי גבינה Whey לא מצוי אך ורק במוצרי החלב השונים, אלא גם באבקות החלבון וחטיפי החלבון שנכללים בתפריטי התזונה של ספורטאים מקצועיים ושל מתאמנים.

צריכה מאוזנת ונכונה של חלבונים (בהתאם למשקל גופכם) הכרחית, ובעיקר לאחר אימון גופני מאומץ. החלבונים מסייעים לשיקום רקמות השריר לאחר האימון, ולכן ישנה חשיבות לצריכה מידית לאחר האימון. הדגש הוא על חלבון איכותי, ובהקשר של אבקות חלבון יש להבטיח, כי ישנה כמות גבוהה של חלבון על כל מנה של כ- 33 גרם.

אבקות החלבון, המוצעות כיום לקהל המתאמנים מבוססות על הרכב חלבונים שונה:

  • אבקות המבוססות על חלבון סויה
  • אבקות עם חלבון קאזאין
  • אבקות עם חלבון מי גבינה Whey

האבקות הנחשקות והמומלצות ביותר הן אלו המבוססות על מי גבינה מכמה סיבות:

  • האבקה מיוצרת מחלב הפרה (איכותי ובטוח)
  • האבקה מכילה כמות מזערית של שומן
  • האבקה מכילה כמות גבוהה של חלבון

אבקת חלבון מי גבינה Whey – איך תדעו במה לבחור?

ישנה תמימות דעים באשר לאיכות החלבון, אך לא תמיד ברור באיזו אבקה לבחור. ישנה כמה פרמטרים לפיהם כדאי לבסס את הבחירה שלכם, כאשר המטרה ברורה: לצרוך את החלבון האיכותי ביותר ובריכוז הגבוה ביותר. שימו לב:

  • בחרו באבקה שבה אחוז החלבונים הוא הגבוה ביותר
  • היצמדו לאבקות עם אחוזים נמוכים של שומן ושל פחמימות
  • העניקו חשיבות לכמות הסוכר במוצר
  • העדיפו אבקות חלבון מי גבינה Whey של מותגים מוכרים
  • על מנת שתוכלו להתמיד בצריכה – בחרו באבקה בטעם החביב עליכם

צריכת חלבון מי גבינה Whey – מתי היא מומלצת?

כידוע, ספורטאים ומתאמנים לא מעניקים חשיבות רק לתפריט התזונה שלהם, אלא גם לעיתוי שבו הם אוכלים. לכן, בעת שאתם מעוניינים לצרוך את חלבון מי הגבינה, ישנן כמה המלצות ברורות:

  • צריכה של חלבון מי גבינה Whey לפני תחילת האימון
  • צריכה של חלבון מי גבינה Whey לאחר האימון במסגרת חלון ההזדמנויות (לטובת ספיגה איכותית)
  • צריכת החלבון כארוחת בוקר (כארוחה ראשונה ביום)

אבקת החלבון – כל הסיבות מדוע כן

מובן, כי תוכלו לצרוך חלבון מי גבינה Whey באמצעות מוצרי חלב שונים (יש להעניק תשומת לב למוצרים בעלי אחוזי חלבון גבוהים). עם זאת, לא תמיד יש לכם את הפנאי להכין ארוחה גדושה בחלבונים, או פשוט לאכול אותה. צריכת אבקת חלבון, המבוססת על חלבון מי גבינה Whey, גם משלימה לכם את החוסרים הנדרשים, ולעתים אף מתפקדת כארוחה מרכזית.

צריכת החלבון לאחר האימון נחוצה, זאת מאחר ובעקבות המאמץ הרב שבאימון נוצרים בשרירים זעזועים, בין היתר, בדמות קרעים בשרירים שצריכים להיבנות מחדש. על מנת לנצל את חלון ההזדמנויות, שלאחר האימון (פרק זמן של עד כחצי שעה לאחר האימון), יש לצרוך את החלבון מידית. אבקת החלבון במקרה זה מעניקה לכם את הפתרון הנגיש והאידאלי ביותר.

ניתן לצרוך את אבקות החלבון עם הכנה מהירה של דקה אחת בלבד. מאחר ומדובר על שייק, ניתן לצרוך אותו בכל מקום תוך שהוא אינו מצריך מכם הפסקה או פנאי.