סוגי אבקות חלבון

סוגי אבקות חלבון

אבקות החלבון המומלצות לספורטאים העשירו בשנים האחרונות את ההרכבים שלהן, בהתאם להמלצות של חוקרים שביצעו מחקרים רבים על השפעתן של אבקות החלבון על השריר, בעיקר, עבור ספורטאים.

ההרכב המומלץ ביותר של אבקות החלבון הוא זה המכיל ריכוז גבוה של איזולאט, שהינו חלבון מי גבינה איכותי יותר, ושל אבקת חלבון מי גבינה קונסנטרייט. השילוב המוצלח של שתי אבקות אלה הוא הרכב מנצח העוזר לספורטאים לשמור על שריריהם, לפתח אותם ולהיחלץ במהירות מפגיעות בשרירים עקב פציעה.

 

אילו סוגי אבקות חלבון קיימות

 

כדי ליצור גיוון באבקות החלבון, קיימים מגוון סוגים וטעמים של אבקות חלבון, כך שהמתאמנים נהנים בכל פעם מטעם ייחודי אחר.

 

מקור החלבון

 

מפעלי הגבינות מייצרים גבינות מסוגים שונים. בתום הליך ייצור הגבינות נותרים במגשים מי גבינות. מי הגבינות הללו מכילים ריכוז גבוה של אבקת חלבון ועל כן הם הבסיס ליצור אבקת חלבון בעלת יכולות יוצאות דופן. מי הגבינות, הנאספים ממפעלי הגבינות, הופכים בתהליך ייצור מיוחד ומוקפד, במפעלי ייצור ייעודיים, לאבקות חלבון מוצלחות וחשובות ביותר לחוסנו ואיתנותו של הגוף.

 

אבקת חלבון מי גבינה בטעם של קרם עוגיות

 

אחד מסוגי אבקות החלבון הוא אבקה בטעם קרם עוגיות המכילה 37% חלבון מי גבינה איזולאט וקונסנטרייט.

תהליך ייצור אבקת חלבון זה מתבצע במפעלים הפועלים בטכנולוגיה חדשנית בבלגיה, בהתאם לתקנים הבינלאומיים, תוך הקפדה יתרה על סוגי החומרים וטיבם. באופן זה מובטח, כי אבקת החלבון לא תכיל חומרים שאינם מאושרים לשימוש עבור ספורטאים.

 

כדאי לבדוק >> חטיפי חלבון

 

אבקת חלבון מי גבינה בטעם בננה

 

טעם בננה הוא טעם נוסף מוצלח מאוד של קונסנטרייט וחלבון מי גבינה בשיעור גבוה של 37%. אחוז החומרים הפעילים באבקות אלו הוא גבוה וזו הסיבה שיש להן אפקט מהיר ומשמעותי על מסת השריר.

 

אבקת חלבון מי גבינה בטעם שוקולד

 

אוהבי השוקולד נהנים מאבקת חלבון בטעם שוקולד. הספורטאים שותים מיץ נטול סוכר, המכיל את אבקת החלבון המומלצת ונהנים הן מטעמו של השוקולד והן ממהירות התגובה. לאחר תקופה קצרה של צריכת החלבון, נצפים כבר שינויים במבנה השריר במיוחד לאחר פציעה.

סוגי אבקות חלבון

מינונים לצריכת חלבון

 

מחקרים רבים, אשר בוצעו בשנים האחרונות ברחבי העולם על סוגי אבקות חלבון שונים, מדגישים את חשיבותה הרבה של אבקת החלבון. עם זאת, חשובה ההקפדה על המינונים הנכונים ועל השעות בהן מומלץ לצרוך את האבקה. האפקט הנדרש יושג רק אם הספורטאי יקפיד על תכנית תוספי התזונה, שהוכנה עבורו.

 

ההמלצה הינה לצרוך בין 2-1.4 גרם לכל קילוגרם ממשקל גופו של הספורטאי.

  • מי שמתאמן באימוני כוח, כגון משקולות, חשוב שיצרוך על פי המינון המקסימלי של 2 גרם לכל קילוגרם ממשקל גופו.
  • מי שמתאמן בשטח, כגון: רכיבת אופניים או ריצה למרחקים ארוכים, מומלץ שיצרוך את הרמה הבינונית, סביב 1.7 גרם לכל קילוגרם ממשקל גופו.
  • מי שמתאמן ברכיבה על אופניים או בריצה עדיף שהמינון שלו יהיה בחישוב של 1.4 גרם לכל קילוגרם ממשקל גופו.

 

יתרונותיה של אבקת החלבון

 

אבקת החלבון מסייעת לכדוריות הדם הלבנות במחזור הדם, לשיפור פעילותה ויעילותה של המערכת החיסונית ובעיקר לבניית השרירים.

האבקה משפרת את מצבם של השרירים וכך בעת פציעה הנזק הוא פחות חמור ותהליך הבניה מחדש של השרירים קצר יותר.