מה כדאי לאכול אחרי האימון?

מה כדאי לאכול אחרי האימון?

אבקות חלבון איזולט - מה מייחד אותן?

מה כדאי לאכול אחרי האימון?

כשם שחשוב לכם לדייק את תרגילי האימון בכדי למצות אותם כמה שרק ניתן, כך גם חשוב לכם לדייק בתפריט התזונה שלכם. השפעת התזונה על שיקום השרירים, בנייתם והתוצאות שתראו על גופכם, אדירה! אם גם אתם שואלים את עצמכם מה כדאי לאכול אחרי האימון, אתם שואלים את עצמכם את השאלה הנכונה.

מה כדאי לאכול אחרי האימון?

כשמדברים על תזונה שלאחר האימון, יש להעניק דגש ל-3 דברים מרכזיים:

  • תזונה שתסייע בשיקום השרירים (שעברו תהליך של הרס טבעי במהלך האימון)
  • תזונה שתסייע בבניית השרירים
  • ניצול אידיאלי של חלון ההזדמנויות שלאחר האימון

לפניכם, כל מה שחשוב לדעת על תזונה שלאחר האימון. גם אתם חשבתם כי חלבונים בלבד מספיקים? אז חשבתם…

חלבונים? לא. חלבונים ופחמימות? כן!

אולי המיתוס הנפוץ והשכיח ביותר בקרב המתאמנים, הוא המיתוס אודות "צריכת חלבון בלבד לאחר האימון". חשוב לציין: לא שהחלבונים לבדם יזיקו חלילה, אלא שהם לא יוכלו להפיק את המיטב לבדם – עבורכם ועבור גופכם.

השידוך האידיאלי, בעיקר כשמדובר על תזונה שלאחר האימון, הוא השידוך שבין הפחמימה לחלבון. מדוע?

תפקידה של הפחמימה הוא להשיב לגופכם את האנרגיה שהוצאתם במהלך האימון. תפקידו החלבון לעומת זאת, הוא לסייע בתהליך הכפול של שיקום ובנייה של השריר. מידת הכושר שלכם ומידת ההתקדמות (שבאה לידי ביטוי בתוצאות), מושפעות באופן ישיר מהתזונה שלכם!

אז מה תוכלו לאכול? ישנם אינספור שידוכים נפלאים שניתן לעשות. לדוגמא:

  • יוגורט עם גרנולה טבעית
  • כריך מלחם מלא עם ביצה קשה
  • נתח בשר עם פחמימה מורכבת
  • בטטה עם דג אפוי ועוד…

לא נערכתם מראש עם ארוחה לאחר האימון? לא קרה דבר. חטיפי החלבון ואבקות החלבון, מאפשרים גם לכם לנצל את חלון ההזדמנויות (מקסימום כ-30 דקות לאחר האימון), וליהנות מכמות נכבדת של חלבון.

ישנם חטיפי חלבון שמספקים לכם אנרגיה וקלוריות של ארוחה שלמה, אך גם חטיפים קטנים יותר שמתאימים לבוסט הנחוץ והחיוני שלאחר האימון.

מדוע חשוב לתכנן ארוחות מראש?

אז נכון, אוכל הוא התעסקות, ובעת שמדובר על תזונת ספורט לאחר האימון מדובר על התעסקות של ממש. עם זאת, בכדי שתוכלו גם אתם להתמיד בתפריט שלכם וגם להימנע מ"בריחות" וסטייה מהתפריט, עליכם להיערך מראש. מה זה אומר?

  • הגיעו לחדר הכושר עם קופסאות אוכל מוכן
  • הגיעו עם חטיף או אבקת חלבון ליצירת שייק
  • זיכרו: ניצול חלון ההזדמנויות משפיע באופן ישיר על שיקום ובניית השרירים

"אחרי אימון אין לי תיאבון. מה עושים?"

כדאי להתחיל בהתחלה: "להכניס משהו לפה" תהיו חייבים בכל מקרה. מבלי שאתם מזינים את גופכם באנרגיה החיונית לו, כל ההשקעה והמאמץ הגופני לא נספרים. ואכן, ישנם מתאמנים שלאחר האימון מתקשים מאד לאכול. מה עושים במקרה שכזה? ראשית, חשוב להבין כי ישנן 2 ארוחות לאחר האימון:

  • ארוחה ראשונה קלילה במסגרת ניצול חלון ההזדמנויות
  • ארוחה שניה גדולה יותר כשעה וחצי לאחר האימון

בארוחה הראשונה, תוכלו לאכול חטיף חלבון, לשתות שייק (כך, התחושה היא כי "שותים" ולא "אוכלים") או לאכול כריך קטן. השרירים זקוקים לדלק – מזון, בכדי לעבד תהליך טבעי של שיקום לאחר המאמץ הרב שבאימון. דילוג על ארוחות לא יטיב עמכם, ויפגע באופן משמעותי בתהליכי החיטוב והעלאת מסת השריר.

תפריט תזונה אישי – מדוע הוא קריטי כל כך?

מאחר ולכל מתאמן צריכים שונים והעדפות קולינאריות שונות. הדוגמא הקלאסית: המתאמן שמתקשה מאד לאכול לאחר אימון.

תזונאית הספורט תבנה תפריט תזונה אישי, כזה שמתאים לאורח החיים הספציפי של המתאמן, העדפותיו והמגבלות השונות. אכילה אחרי אימון איננה שאלה, אך בהחלט שניתן למצוא פתרונות מתאימים שיספקו לגוף את שהוא צריך.