אבקת חלבון לנשים – האם באמת ישנה חיה כזאת?

אבקת חלבון לנשים – האם באמת ישנה חיה כזאת?

אבקת חלבון לנשים - האם באמת ישנה חיה כזאת?

עוד אפשר להיזכר בימים בהם העולם היה "עולם גברי": עולם שאותו מנהלים גברים ועולם שבו ישנם תחומים רבים שלגטימי שגברים יעסקו בהם ונשים לא. השנה היא שנת 2019 והעולם הוא עולם מודרני – העולם שלאחר נפילת החומות וניפוץ המגבלות והחסמים.

כיום, בחדרי הכושר, ניתן לראות גם לא מעט נשים, שעוסקות בחיטוב, ואפילו בפיתוח הגוף. אותן נשים חולקות אורח חיים זהה עם הגברים המתאמנים, אך לעומתם ובאופן לא מוסבר וללא ביסוס מוצדק ישנו חשש בקרב נשים משימוש באבקות חלבון. מיותר לציין, כי החשש הינו מוטעה וסטיגמטי בלבד. אנשים שעוסקים בפיתוח גוף ללא הבדלי מין בעלי מכנה משותף גם באשר לחשיבות צריכת החלבון ואופי צריכתו.  עם זאת, כמות צריכת החלבון היומית משתנה על בסיס פרמטרים שונים:

  • מין המתאמן (גבר או אישה)
  • משקל גוף המתאמן
  • אופי הפעילות הגופנית (עד כמה היא אינטנסיבית)

לדוגמה: אישה  במשקל 65 קילו, שמתאמנת במטרה לחטב את גופה ולהגדיל את מסת השריר שלה תצרוך את כמות החלבון היומית על פי חישוב של גרם חלבון עבור כל קילוגרם בגוף. כלומר כ- 65 גרם חלבון יומי.

גברים ונשים כאחד, עושים שימוש באבקות חלבון, באמצעותן ניתן לצרוך חלבון איכותי ולעתים גם להשלים את המנה היומית המומלצת. את צריכת אבקת החלבון יש לשלב בתפריט עם מזונות עשירים בחלבון כדוגמת: דג טונה ודג סלמון, ביצים, בקר וקטניות. האם באמת ישנן אבקות חלבון לנשים?

נשים ואבקות חלבון: מה חשוב לדעת?

בסופו של דבר אבקת חלבון נועדה לספק למתאמנים חלבון איכותי, כזה המוצע בכמות נאה, ללא כמויות גבוהות של סוכרים, שומנים ופחמימות. לכן, אין באמת הבדל בין אבקה המיועדת לנשים ובין זו המיועדת לגברים. עם זאת, מאחר והמבנה האנטומי של נשים המתאמנות שונה, הרי שאופי הצריכה שונה מזו  של גברים: לרוב, למתאמנות תומלץ צריכה קטנה יותר של אבקת חלבון בהשוואה למתאמנים (כאמור, על פי אותם הפרמטרים שבאמצעותם ניתן לקבוע את כמות החלבון היומית).

אבקות חלבון המשווקות כמיוחדות לנשים – האמנם?

ניתן למצוא בשוק מותגים שונים הפונים ספציפית אל קהל המתאמנות. במרבית המקרים, מדובר אך ורק על אסטרטגיה שיווקית שהמטרה שלה ללכוד ברשת קהל יעד נוסף – קהל המתאמנות. בפועל, כשבודקים את מרכיבי האבקה, מגלים כי מדובר בסך הכל על הרכב זהה לאבקות בהם עושים שימוש הגברים.

הדבר החשוב ביותר עם בחירת אבקת החלבון עבור כל מתאמנת, הוא בדיקה יסודית של מרכיבי האבקה. יש לשים לב, כי האבקה בה המתאמנת עושה שימוש  מכילה כמות נאה של חלבון – לפחות כ- 25 גרם חלבון עבור מנה בודדת (של כ-33 גרם).

היתרונות בצריכת חלבון באמצעות אבקה

גם מתאמנות, המעוניינות לנצל את חלון ההזדמנויות ולצרוך חלבון איכותי מיד לאחר האימון, יכולות לעשות זאת באמצעות האבקה. כל הנדרש לטובת הכנת השייק הוא נוזל (מים, מיץ תפוזים, חלב וכן הלאה) ותוך שניות ניתן לצרוך מנה מאוזנת ומדודה של חלבון.

בכדי להבטיח שהצריכה אכן מאוזנת ותואמת לאופי הפעילות ומשקל המתאמנת, יש להסתייע בייעוץ מקדים של תזונאי ספורט. כך, ניתן לבסס עבור כל מתאמנת תפריט מותאם אישית, שגם הוא חלק בלתי נפרד מתכנית האימונים הכללית.

בנוסף, מאבקות החלבון ניתן להכין שייקים בטעמים נפלאים ואהובים:

  • קרם עוגיות
  • בננה
  • שוקולד
  • וניל

כידוע, נשים המעוניינות להתחטב ולחזק את גופן, מקפידות על תזונה מאוזנת ועל תפריט מדויק. לעתים, תוך כדי היצמדות לתפריט התזונה שנכתב על ידי תזונאי ספורט, אפשר רק לחלום על מטעמים בטעמים אלו. אבקות החלבון שוברות את "טעם השגרה" ומספקות למתאמנות חוויה חדשה של צריכת חלבון.

לסיכום, נשים מתאמנות, המעוניינות לעבור תהליכי חיטוב והעלאת מסת שריר, יכולות לצרוך אבקת חלבון "רגילה". לטובת צריכה בריאה ומומלצת, יש להתחשב בכמות החלבון המומלצת ליום ולשלב את השייקים בתפריט התזונה הקבוע.